رفتن رونالدو باعث کاهش تماشاگران در سانتیاگو برنابئو شده است

رفتن رونالدو باعث کاهش تماشاگران در سانتیاگو برنابئو شده است

سایت رسمی فوتبالی – در جریان برد یک بر صفر رئال مادرید برابر رایو وایکانو، صندلی‌های خالی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بسیار به چشم می‌آمد. تنها 55229 نفر به ورزشگاه آمده بودند و تنها 68 درصد ظرفیت ورزشگاه پر شده بود.

در بازی برابر ملیا هم 55243 نفر به ورزشگاه رفتند و بازی با زسکا مسکو در لیگ قهرمانان هم 51636 تماشاگر داشت. البته این دو بازی جذابیت خاصی برای تماشاگران نداشت و رئال در جام حذفی در مراحل اولیه بود و در لیگ قهرمانان هم صعودش به عنوان تیم اول قطعی شده بود. اما این روندی است که در طول فصل ادامه داشته است.

از 12 دیدار دیگری که در برنابئو برگزار شده، تنها 7 دیدار بیش از 60هزار تماشاگر داشته است، و تنها یک بازی، که دربی مقابل اتلتیکو بود، بیش از 70هزار نفر را به ورزشگاه آورد. پارسال تا این موقع، تنها بازی جام حذفی مقابل فوئنلابرادا بود که کمتر از 60هزار تماشاگر داشت.

دلایل زیادی درباره کاهش تماشاگران رئال مطرح است. تیم سانتیاگو سولاری عالی بازی نمی‌کند، و ستارگان زیادی در تیم نیستند که تماشاگران را به ورزشگاه بکشانند. اما یک عامل مهم، رفتن کریستیانو رونالدو است.

در روز اول فصل و در دیدار برابر ختافه که هنوز مشخص نشده بود رئال افت کرده، تنها 48466 نفر به ورزشگاه آمدند که کمترین آمار تماشاگران رئال از 24 می 2009 تا آن هنگام بود. در آن تاریخ در سال 2009، آخرین بازی خانگی رئال مادرید پیش از خریدن کریستیانو رونالدو انجام شد و آن بازی هم تماشاگران کمی داشت. در 9 فصلی که رونالدو در رئال حضور داشت، می‌شد تاثیر او را بر تماشاگران حاضر در ورزشگاه دید.

8444