رونمایی از جایزه بهترین بازیکن آسیا در آلمان (عکس)

رونمایی از جایزه بهترین بازیکن آسیا در آلمان (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در مراسمی که چندی پیش در عمان برگزار شد، کاپیتان سابق تیم ملی ژاپن ماکوته هاسبه به عنوان بهترین بازیکن بین المللی سال 2018 قاره پهناور آسیا انتخاب شد و  روز یکشنبه جایزه‌اش را در ورزشگاه فرانکفورت نمایش داد.


هاسبه 34 ساله جایزه خود را از دستان اندی راکسبرگ مدیر فنی کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از دیدار تیمش برابر بایرلورکوزن دریافت کرد؛ دیداری که با نتیجه 2 بر 1 به سود آینتراخت فرانکفورت خاتمه یافت.

شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، هاسبه را به دلیل نمایش های درخشانی که طی سال 2018 با پیراهن سامورائی ها و آینتراخت فرانکفورت داشت، مورد تمجید قرار داد و گفت: «به هاسبه برای سال فوق العاده ارزشمندی که هم در تیم ملی ژاپن و هم در تیم فرانکفورت پشت سر گذاشت، تبریک می گویم. با همین بازیکنان با پتانسیل بود که ژاپن تا مرحله یک هشتم جام جهانی پیش رفت و این جایزه شاهدی بر موفقیت های هاسبه و ژاپنی ها در سال 2018 به شمار می رود. هاسبه مهره مهمی در موفقیت های تیم فرانکفورت به شمار می رود و این باعث افتخار است که او را به عنوان نماینده آسیا در بوندسلیگا می بینیم.»

هاسبه کاپیتان ژاپنی ها در جام جهانی 2018 روسیه بود؛ جایی که آنها به عنوان تنها تیم آسیایی، توانستند جواز صعود به مرحله بعدی مسابقات را کسب کنند و در مرحله یک هشتم بود که سامورائی ها شکستی دراماتیک مقابل بلژیک داشتند و در دقایق پایانی یا نتیجه 3 بر 2 مغلوب این تیم شدند.

کاپیتان ژاپنی ها پس از جام جهانی و در سن 34 سالگی پس از 114 بازی ملی، اعلام بازنشستگی کرد.

این هافبک تدافعی در سال 2002 با تیم اورا واردز توانست خود را به عنوان یک بازیکن مهم مطرح کند و سپس در سال 2007 با وولفسبورگ قرارداد امضاء کرد و به فوتبال آلمان وارد شد.

هاسبه پس از 5 سال موفقیت آمیز در تیم فوتبال وولفسبورگ، در سال 2013 به نورنبرگ پیوست و سپس به آینتراخت فرانکفورت؛ جایی که او موفق شد سال گذشته در سوپرجام فوتبال آلمان با غلبه بر بایرن مونیخ قهرمانی را جشن بگیرد.

طبق قوانین جدید کنفدارسیون فوتبال آسیا برخلاف گذشته دو بازیکن به عنوان بهترین های سال انتخاب می شوند؛ یک بازیکن از میان بازیکنان آسیایی شاغل در فوتبال آسیا انتخاب می شود، که این جایزه علیرغم حرف و حدیث هایی که در مورد آن وجود داشت به عبدالکریم حسن قطری رسید و جایزه بهترین لژیونر آسیایی هم به هاسبه رسید که سال خوبی را با ژاپن و آینتراخت فرانکفورت پشت سر گذاشته بود.