بازجویی از 15 نفر به جرم تعرض به تیم ملی فوتبال زنان افغانستان

بازجویی از 15 نفر به جرم تعرض به تیم ملی فوتبال زنان افغانستان

سایت رسمی فوتبالی- دادگاه عمومی افغانستان روز یکشنبه اعلام کرد که دست کم 15 نفر به خاطر پرونده تعرض به بانوان تیم ملی فوتبال این کشور مورد بازجویی قرار می گیرند. تحقیق و بازجویی در این رابطه در حالی انجام می شود که فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، اخیرا کرام الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان را به خاطر همین ماجرا از سمت خود برکنار کرده است.

جمشید رسولی، سخنگوی دادگاه عمومی افغانستان با تائید خبر بازپرسی از 15 نفر ، از برند لباسهای ورزشی هومل که برندی دانمارکی است، درخواست کرد که درتصمیمشان برای فسخ قرارداد تامین لباس تیم ملی این کشور، به خاطر این ماجراها، تجدید نظر کنند. 

آقای رسولی در کنفرانسی خبری در این رابطه گفت:« ما دوست داریم از این کمپانی بپرسیم که دلیلشان برای فسخ این قرارداد، دراختیار داشتن اطلاعات بیشتری است یا خیر؟ اگر آنها اطلاعات بیشتری دارند، از آنها خواهش می کنیم که این اطلاعات را دراختیار ما قراردهند.»

او در صحبتهایی که در طلوع نیوز منتشر شد گفت:« ما از خالده پوپل بازیکن سابق فوتبال بانوان افغانستان کمک خواسته ایم. او کسی بود که این پرونده را فاش کرد.از او می خواهیم تا هر مدرکی که دارد را ارائه کند و به ما در حل این مسئله کمک کند.»

اخیرا خانم پوپل در صحبتهایی مسئولان فدراسیون فوتبال افغانستان را به تعرض و سوءاستفاده از دختران تیم ملی این کشور چه در مقر فدراسیون فوتبال این کشور و چه در کمپ تمرینی شان در اردن که دوسال پیش برگزار شده بود، متهم کرده بود. آقای کریم تمام این اتهامات را رد کرده ولی در حال حاضر از سمت خود برکنار شده است.

6363