لاپورته: دشان با من مشکل شخصی دارد؛ پوشیدن پیراهن اسپانیا؟ نمی توانم؛ من فرانسوی هستم

لاپورته: دشان با من مشکل شخصی دارد؛ پوشیدن پیراهن اسپانیا؟ نمی توانم؛ من فرانسوی هستم

سایت رسمی فوتبالی- آیمریک لاپورته، ستاره 24 ساله و فرانسوی منچسترسیتی، براین باور است که دعوت نشدنش به اردوی تیم ملی فرانسه، دلایل فراورزشی دارد. او که سابقه پوشیدن پیراهن فرانسه در رده های سنی نوجوانان و جوانان را دارد، تاکنون سه بار به اردوی خروسها دعوت شده ولی هنوز نتوانسته درترکیب تیم به میدان برود. حالا هم دوسالی می شود که دشان حتی او را به تیم ملی هم دعوت نکرده است (آخرین بار او برای بازی دوستانه مقابل اسپانیا در مارس سال 2017 به اردوی خروسها دعوت شده بود).

لاپورته ستاره فرانسوی سیتی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ایی.تی.بی باسک اعلام کرد که به اعتقاد او و دعوت نشدنش به اردوی تیم ملی کشورش، به خاطر مشکلات شخصی سرمربی تیم با اوست. او در این رابطه گفته:« دعوت نشدنم به تیم ملی تنها یک دلیل دارد: سرمربی تیم روی من حساب باز نمی کند.من هیچ مشکلی با دشان ندارم ولی اگر مشکلی باشد، او با من مشکل دارد. این تصمیمات سرمربی تیم است که بنا به دلایلی مرا دعوت نمی کند و به نظرم این دلایل، کاملا شخصی هستند.»

چند هفته پیش گیر مانکوفسکی، دستیار تیم ملی فرانسه در بین سالهای 2002 تا 2010 در دوره مربیگری سانتینی و ریموند دومنک در گفتگو با روزنامه اکیپ درمورد دلایل دعوت نشدن لاپورته به تیم ملی فرانسه گفت:«او بازیکنی حرفه ای است ولی برای جا افتادن در یک گروه مشکلاتی دارد.»

لاپورته که سابقه پوشیدن پیراهن اتلتیک بیلبائو را دارد در مورد شرایطش در تیم سیتی گفت:« همچنان درتیم باشگاهی ام مشغول تلاشم. مسئولان سیتی روی من حساب باز کرده اند. به صورت روزمره تمرین می کنم و در بالاترین سطح ممکن بازی می کنم ولی اگر به تیم ملی دعوت نشوم، هیچ کاری نمی توانم انجام دهم. تنها کسی که می تواند این مشکل را حل کند، فردی است که باید مشکل را حل کند: سرمربی تیم.» 

این بازیکن جوان در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا می تواند پیراهن تیم ملی اسپانیا را به تن کند یا خیر گفت:« خواسته من این است که برای تیم ملی فرانسه بازی کنم و شرایط لازم برای پذیرفتن ملیت اسپانیایی را ندارم. من فرانسه را انتخاب کردم، چون فرانسوی هستم وملیتی دوگانه ندارم و درخواستی هم برای گرفتن ملیت دیگری ندارم. نمی دانم آیا می توان چنین کاری کرد یا نه و آیا زمان این کار هست یا خیر. قبل از هرچیز باید متوجه شوم که آیا می توان این کار را کرد یا خیر..خودم هم متقاعد نشده ام.»

6363