افشین قطبی: با تغییرات خیلی کم به نتیجه خیلی بزرگی رسیدیم/ فقط به بازیکنانم لبخند زدم و تشویق‌شان کردم

افشین قطبی: با تغییرات خیلی کم به نتیجه خیلی بزرگی رسیدیم/ فقط به بازیکنانم لبخند زدم و تشویق‌شان کردم

وب سایت رسمی فوتبالی- افشین قطبی پس از پیروزی 2 بر یک تیمش مقابل تراکتورسازی اظهار داشت:  بازی هیجان خاصی داشت. این اولین تجربه‌ام در فولاد بود و برای نخستین بار در این ورزشگاه‌ها حضور داشتم. یکی از بهترین خاطره‌های من بود، چرا که دیدم هواداران تراکتورسازی تا چه اندازه شور و هیجان را به ورزشگاه می‌آوردند.

وی افزود: در نیمه اول چه در فاز دفاعی و چه هجومی، خوب بودیم. بعد از گل می‌توانستیم تمرکزمان را حفظ کنیم و به گل دوم در نیمه نخست برسیم. در این زمان کم، بازی خوبی انجام دادیم و این موضوع نشان داد که عملکردمان خوب بوده است. در نیمه دوم، می‌خواستیم به گل برسیم و همان چیزی که می‌خواستیم انجام دادیم. یک گل برتری مقابل تراکتورسازی کافی نبود و به همین دلیل برای زدن گل دوم تلاش می‌کردیم. تراکتورسازی‌ هم خوب بازی کرد و فشار زیادی روی تیم ما آوردند تا بازی را به تساوی بکشانند، اما بازیکنانم با جان و دل بازی کردند و توانستیم نتیجه لازم را بگیریم.

قطبی همچنین خاطر نشان کرد: این برد را به هواداران فولاد تقدیم می‌کنم که سال سختی داشته‌اند و امیدوارم در آینده نیز نتایج خوبی بگیریم و آنها را خوشحال کنیم. برای تراکتورسازی هم آرزوی موفقیت می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در پاسخ به این سؤال که در این مدت چه کار کرده است که فولاد هماهنگ‌تر بازی می‌کند، گفت: من فکر می‌کنم بازیکنان خوبی دارم که ذهن‌شان باز بود. در این مدت سعی کردیم همه را یکدست کنیم و این موضوع با کمک کادر فنی و همه اعضای فنی عملی شد. با تغییرات خیلی کم به نتیجه خیلی بزرگی رسیدیم.

قطبی ادامه داد: ذهن و قلب بازیکنان باز بود، اما نمی‌توانستیم تغییرات زیادی داشته باشیم. تراکتورسازی تیمی است که اگر به آنها فضا بدهید، بازیکنانش به خوبی از آن استفاده می‌کنند. بازیکنانی چون مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی بازیکنان خوبی هستند. در نیمه اول توانستیم دریچه فضاها را ببندیم و اجازه ندادیم هافبک‌ها به فورواردهای‌شان نزدیک شوند. فوتبال بازی جزئیات است و اختلاف بین انسان‌ها کم است و اگر دقت کنیم می‌توانیم این جزئیات را بفهمیم. این پیروزی را به بازیکنانم، کادر فنی و هواداران تقدیم می‌کنم. من به آنها فقط لبخند زدم و تشویق‌شان کردم.

وی در خصوص حضور محمد تقوی در تیم تراکتورسازی تصریح کرد: به او تبریک می‌گویم که پنج بازی تا قبل از دیدار را بدون شکست سپری کرده بود. فکر نکنید مربیگری در تراکتورسازی ساده است، چون اینجا انتظارات زیاد است. برخی مواقع تیم می‌برد، همه می‌گویند بازیکنان بسیار خوب بودند و تیم ببازد از مربی انتقاد می‌کنند. فکر نمی‌کنم اختلافی بین مربیان باشد، اختلاف بین تیم بود.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در پاسخ به این سؤال که چه نمره‌ای به تیمش می‌دهد، گفت: در همه مسیر به این تیم نمره 20 می‌دهم. یک تیم نمی‌تواند پس از 13 روز تمرین که چند جلسه برای بدنسازی بود، این‌طور کار کند. من از کار کردن با بازیکنانم لذت بردم. 

در مورد وقت تلف کردن دروازه‌بان فولاد که از داور نیز کارت زرد دریافت کرد، گفت: هواداران فوتبال من را می‌شناسند و دوست دارم همیشه حمله کنیم، اما واقعیت فوتبال این است که نتایج اهمیت زیادی دارد. فشار روی بازی زیاد بود و دروازه‌بان‌مان می‌خواست جلوی فشار را بگیرد. داور در نیمه دوم پنج دقیقه وقت اضافه گرفت و من شرایط بدتر از این را دیده‌ بودم. اگر این شرایط شما را اذیت کرده، عذرخواهی می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در رابطه با اینکه حفظ بازی بعد گل و عقب‌نشینی تاکتیک تیمش بوده است یا نه، گفت: تیمی در حضور این هوادار، جلو بیفتد، طبیعی است عقب بنشیند. 30 دقیقه آخر بازی چیزی نبود که می‌خواستیم. شاید بهترین تیم دنیا نیز در این شرایط بخواهد عقب‌نشینی کند. شک ندارم این برد اعتمادبه‌نفس بیشتری به بازیکنان و امیدواری زیادی به هواداران خواهد داد.

قطبی در رابطه با برنامه‌اش برای نقل‌وانتقالات خاطر نشان کرد: ما باید وضعیت‌مان را بررسی کرده و با مدیران صحبت کنیم که چطور شرایط تیم را بهتر کنیم.

۲۵۲۶