مسی یا پیانیچ؛ بهترین زننده ضربات ایستگاهی پنج سال اخیر کیست؟

مسی یا پیانیچ؛ بهترین زننده ضربات ایستگاهی پنج سال اخیر کیست؟

سایت رسمی فوتبالی – هر ضربه ایستگاهی‌ای که پشت محوطه جریمه برای بارسلونا گرفته می‌شود، باعث می‌شود که طرفداران هیجان‌زده از صندلی خود بلند شوند. 

این بازیکن آرژانتینی یکی از بهترین‌های دنیا در هنر ضربات دشوار ایستگاهی است، و به نظر می‌رسد که از این نظر در سال‌های اخیر اوضاع بهتری هم پیدا کرده است. او در دربی کاتالونیا برابر اسپانیول دو گل فوق‌العاده روی این ضربات به ثمر رساند.

این اولین باری بود که کاپیتان بارسلونا در یک بازی در لیگ دو ضربه ایستگاهی گل کرد. حالا مسی از فصل 14-2013 تاکنون 19 ضربه ایستگاهی را در لیگ به گل تبدیل کرده است.

اما میرالم پیانیچ، بازیکن یوونتوس هم در زدن ضربات ایستگاهی بسیار توانمند است. حضور کریستیانو رونالدو هم باعث شده که یوونتوس در هنگام ضربات ایستگاهی مشکلی از نظر بازیکنان متخصص نداشته باشد. هر بار که ضربه‌ای ایستگاهی نصیب یووه می‌شود، رونالدو بر سر زدن آنها با پیانیچ و پائولو دیبالا بحث می‌کند.

در سری آ، هاکان چالهان‌اوغلو از میلان هم در این ضربات فوق‌العاده است.

اما در پنج فصل اخیر، بیشترین تعداد ضربات ایستگاهی گل‌شده در پنج لیگ بزرگ اروپا متعلق به کدام بازیکنان بوده است؟ جدول زیر نشان‌دهنده این آمار است:

شماره

بازیکن

باشگاه فعلی

تعداد ضربات ایستگاهی گل‌شده

1

لیونل مسی

بارسلونا

19

2

میرالم پیانیچ

یوونتوس

12

3

هاکان چالهان‌اوغلو

میلان

12

4

پائولو دیبالا

یوونتوس

9

5

دانیل واس

والنسیا

8

6

دانیل پارخو

والنسیا

8

7

الکساندر کولاروف

رم

7

8

کریستیانو رونالدو

یوونتوس

7


خوان ماتا (منچستریونایتد)، انیس باردی (لوانته)، خامس رودریگس (بایرن مونیخ)، ماروین پلاتنهارت (هرتا برلین)، نیمار (پاری سن‌ژرمن)، آندره‌آ پیرلو (بازنشسته)، و الکسیس سانچس (منچستریونایتد) با 6 گل در رده‌های بعدی هستند.

8444