مقایسه عملکرد آلیسون با کاریوس در لیورپول

مقایسه عملکرد آلیسون با کاریوس در لیورپول

سایت رسمی فوتبالی – می‌گویند هرچه پول بدهید، همان‌قدر آش می‌خورید. وقتی صحبت از دروازه‌بان‌ها می‌شود، لیورپولی‌ها می‌دانند که این ضرب‌المثل چقدر حقیقت دارد.

لوریس کاریوس دروازه‌بان شماره 1 لیورپول در فصل گذشته بود. او با قیمت 5.5 میلیون پوند از ماینس خریداری شده بود، اما هرگز دروازه‌بان مطمئنی نبود و در فینال لیگ قهرمانان هم عملکردی فاجعه‌بار داشت.

لیورپول در این فصل آلیسون را از رم خریداری کرد و حالا مشخص شده که این دروازه‌بان 67 میلیون پوندی کاملا ارزش این قیمت را داشته است.

واکنش فوق‌العاده او در بازی با ناپولی در دقیقه 92 باعث شد که لیورپول به دور بعدی لیگ قهرمانان راه پیدا کند. 

این 54امین مهار توپ آلیسون برای لیورپول تا این‌جای کار بوده است، و مهم‌ترین آنها هم هست. این در حالی است که کاریوس در کل دوران ورزشی‌اش در لیورپول تنها 58 مهار توپ داشت! آلیسون تا حالا 11 بازی کمتر از کاریوس انجام داده است.

آلیسون در تقریبا تمامی معیارها بهتر از کاریوس عمل کرده است. او در 22 بازی، 469 پاس داده که 77.7 درصد آنها موفق بوده است. کاریوس 567 پاس موفق داشته که البته در 33 بازی بوده است و صحت پاس او 61.3 درصد بوده است.

این دو نفر در زمینه کلین‌شیت تقریبا برابر هستند، و هر دو در تقریبا نیمی از دیدارهایشان کلین‌شیت کرده‌اند، که کاریوس در 16 بازی از 33 بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشته و این آمار برای آلیسون 12 بازی از 22 مسابقه بوده است. با این حال عملکرد آلیسون در این‌جا هم بهتر بوده است.

آلیسون تا این‌جای فصل تنها 13 گل دریافت کرده، یعنی به‌صورت میانگین 0.59 گل در هر مسابقه. آمار کاریوس تقریبا یک گل در هر مسابقه بوده: 31 گل در 33 بازی.

8444