گزارش اولتیما باریرا درباره پرواز دروازه بان ایرانی

گزارش اولتیما باریرا درباره پرواز دروازه بان ایرانی

به گزارش" ورزش سه" امیرعابدزاده در هفته دوازدهم درون دروازه ماریتیمو با وجود دریافت یک گل از فیرنسه با گرفتن چند موقعیت خوب از حریف در کسب این یک امتیاز نقش داشت. ماریتیمو از هفته ششم به بعد نتوانسته در لیگ پرتغال رنگ برد را ببیند اما این تساوی در برابر تیمی که دوبازی قبلی در تاکا دو پرتغال را به آن ها باخته بود می تواند نتیجه بدی نباشد آنهم در حالی که ماریتیمو و امیرعابدزاده روز یکشنبه یک بازی فوق حساس برابر تیم بنفیکا برگزار خواهند کرد.


با این وجود امیرعابدازده در این بازی و از همان ابتدای بازی عملکرد خوبی داشت یک شوت سنگین را در دقیقه 9 و یک موقعیت تک به تک را در ابتدای نیمه دوم گرفت و دروازه اش در دقیقه 70 این مسابقه از روی نقطه پنالتی در حالی باز شد که او کاملا جهت توپ را تشخیص داده بود اما توپ به گوشه دروازه زده شد و از کنار دست او درون دروازه رفت. او یک بار دیگر در دقیقه 80 هم دروازه اش روی یک ضربه ایستگاهی و ضربه سر مهاجم حریف باز شد اما این گل به دلیل آفساید از سوی داور مردود اعلام شد. با این وجود ماریتیمو که دنبال جبران گل بود بعد از زدن یک گل که توسط var مردود شد و یک تیر دروازه در دقیقه 95 توسط ریکاردو خورخه الیویرا والنته روی یک ضربه زیبا به گل رسید.


اوج کار عابدزاده اما در دقیقه 97 و یک دقیقه بعد از گل ماریتیمو رقم خورد. بازیکنان فیرنسه برای یک ضربه خطا همه به زمین ماریتیمو رفتند و بازیکن فیرنسه توپ بلندی را روی هجده قدم ارسال کرد. مهاجم فیرنسه توپ را با سر به شش قدم انداخت اما خروج به موقع عابدزاده باعث شد تا مهاجم فیرنسه نتواند توپ را به سمت دروازه بزند و ضربه اش با بدن امیر دفع شد، همین توپ اما در برگشت مقابل پای مهاجم فیرنسه افتاد اما عکس العمل خیره کننده و سریع عابدزاده باعث شد دروازه ماریتیمو باز نشده و با یک امتیاز از زمین خارج شود.


این حرکت عابدزاده باعث شد که سایت اولتیما باریرا که یک سایت بسیار معروف تخصصی دروازه بانی در پرتغال است مطلبی را درباره امیر عابدزاده منتشر کرد و نوشت پرواز نجات بخش امیر در دقیقه 97... و گزارشی را در این باره منتشر کرد. دراین گزارش آمده: ماریتیمو بعد از گلی که به ثمر رساند برای به دست آوردن یک امتیاز مجبور به تکیه بر توانایی های دروازه بان ایرانی اش شد. به توضیح زیادی نیاز نیست و تنها می توان به پرواز باورنکردنی عابدزاده اشاره کرد که تیمش را از شکست نجات داد.