15 تیم صعودکرده به مرحله حذفی لیگ قهرمانان

15 تیم صعودکرده به مرحله حذفی لیگ قهرمانان

سایت رسمی فوتبالی – با آن که مسابقات چهارشنبه‌شب لیگ قهرمانان هنوز برگزار نشده، اما 15 تیم صعودکرده به دور بعد این مسابقات مشخص هستند.

با بازی‌هایی که امشب برگزار شد، بروسیا دورتموند در گروه A اول شد و اتلتیکو مادرید دوم. 

در گروه B، از پیش مشخص بود که بارسلونا به عنوان تیم اول صعود می‌کند و رتبه دوم هم با گل دراماتیک لوکاس مورا در دقیقه 85 در نوکمپ، به تاتنهام رسید.

پاری سن‌ژرمن با پیروزی مقابل ستاره سرخ بلگراد در گروه C اول شد و لیورپول هم با بردی دشوار مقابل ناپولی در رده دوم قرار گرفت. 

پورتو و شالکه هم تیم‌های اول و دوم گروه D بودند.

در گروه E، آژاکس با پیروزی در شب پنجم مسابقات مقابل آ ا ک آتن صعودش را به دور بعد قطعی کرد. بایرن مونیخ هم بنفیکا را پنج بر یک برد و در رده نخست قرار گرفت. صعود بایرن و آژاکس قطعی است، و آژاکس تنها در صورتی می‌تواند به عنوان تیم اول به دور بعد راه یابد که بایرن را در دیدار چهارشنبه‌شب ببرد.

گروه F تنها گروهی است که صعود تنها یک تیم در آن قطعی شده است. منچسترسیتی در شب پنجم در خانه لیون به‌سختی به تساوی دو بر دو رسید و با این یک امتیاز صعودش را قطعی کرد، هرچند که اول شدن آنها مشخص نیست. اگر آنها به هوفنهایم ببازند و لیون در خانه شاختار دونتسک پیروز شود، لیون تیم اول گروه خواهد بود. تساوی هم لیون را به دور بعد می‌رساند، هرچند به عنوان تیم دوم. اما اگر شاختار لیون را ببرد، این تیم اوکراینی است که به همراه منچسترسیتی صعود خواهد کرد.

در گروه G، رئال مادرید به عنوان تیم اول صعود کرده و رم به عنوان تیم دوم. تنها نبرد در این گروه، رقابت ویکتوریا پلزن و زسکا مسکو برای حضور در لیگ اروپا است.

سرانجام در گروه H، منچستریونایتد با گل دقیقه 91 مروان فلینی توانست یانگ بویز را ببرد و صعودش را قطعی کند. یوونتوس هم با برد مقابل والنسیا صدرنشین است. صعود یوونتوس و منچستریونایتد قطعی است، و یونایتد تنها در صورتی به عنوان تیم اول صعود می‌کند که در خانه والنسیا پیروز شود، و یانگ بویز هم در خانه خود یوونتوس را ببرد یا این که بازی مساوی شود.

8444