تعلیق شش عضو فدراسیون افغانستان به خاطر آزار جنسی

تعلیق شش عضو فدراسیون افغانستان به خاطر آزار جنسی

سایت رسمی فوتبالی - فرید حمیدی، دادستان کل افغانستان شش عضو فدراسیون فوتبال افغانستان شامل کرم الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور را به اتهام آزار جنسی بازیکنان تیم زنان افغانستان تعلیق کرد.

به گزارش فوتبالی، پس از آن که اخباری در مورد آزار جنسی اعضای تیم فوتبال زنان افغانستان توسط اعضای فدراسیون فوتبال این کشور منتشر شد، شرکت هومل به عنوان اسپانسر تیم زنان افغانستان با فدراسیون فوتبال این کشور همکاری کرد و بعد از آن دادستان کل کشور افغانستان اعلام کرد که شش عضو فدراسیون از کار معلق شده اند. فاضل فضلی، مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان این خبر را تائید کرده است.

جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کشور افغانستان در مصاحبه با گاردین گفت:" پس از دریافت گزارشات در مورد آزار جنسی اعضای تیم فوتبال زنان افغانستان، دادستانی کمیته ای را برای بررسی صحت این ماجرا تشکیل داد. این کمیته بازجویی ها را آغاز کرد. پس از بررسی ها مشخص شد که آزار جنسی هم در کمپ فوتبال تیم زنان در داخل افغانستان هم در اردوی تیم فوتبال این کشور در اردن رخ داده است. فیفا از سازمان ملل متحد خواسته است تا برای تامین امنیت برخی از بازینان تیم زنان افغانستان همکاری کند. 

کیل لیندسی، سرمربی سابق تیم زنان افغانستان در مورد این اخبار گفت:"سالها بود که اخباری را در مورد برخورد با زنان در افغانستان می شنیدم. در آن جا شاهد بودم که چگونه مردان باعث می شدند تا اتحاد و اعتمادی که میان زنان با کار تیم یایجاد شده بود از بین برود. با هر گامی که به جلو بر می داشتیم یک گام نا امید کننده به عقب می رفتیم. وقتی این اخبار را خواندم به وضوح حس کردم که چگونه نا امیدی در این زنان ایجاد شده است.حالا می بینم که صداهایشان شنیده می شود و امیدوارم که تلاش های ان ها به سرانجام برسد."