گل‌محمدی:بدترین قضاوت عمرم را از بنیادی‌فر دیدم/ داور را حلال نمی‌کنم و واگذارش می‌کنم به خدا!

گل‌محمدی:بدترین قضاوت عمرم را از بنیادی‌فر دیدم/ داور را حلال نمی‌کنم و واگذارش می‌کنم به خدا!

وب سایت رسمی فوتبالی- سرمربی پدیده مشهد به خبرورزشی گفت: تماشاگران پدیده، پرشور‌های جدید فوتبال ایران هستند. آن‌ها به تیمشان عشق می‌ورزند و وابستگی خوبی به پدیده دارند.

 یحیی گل‌محمدی، سرمربی پدیده مشهد در خصوص بازی تیمش مقابل ماشین‌سازی به شدت از نحوه قضاوت داور بازی ناراحت است. در این بین البته سرمربی پدیده نقطه‌نظرات فنی اش در خصوص بازی با ماشین‌سازی را در گفت‌وگو با خبرورزشی مطرح کرد.
* چرا بعد از باخت به سپاهان در خانه مقابل ماشین‌سازی هم متوقف شدید؟
بازی را خیلی خوب شروع کردیم و در این بین متأسفانه تیم حریف دو بار کرنر زد و از روی این دو ضربه به دو گل رسید. بازی یک‌طرفه‌ای بود، اما متأسفانه ما از موقعیت‌هایمان استفاده نکردیم و ناچار مساوی کردیم. در این دیدار صد درصد حق‌مان برد و سه امتیاز بود. البته جدا از استفاده نکردن از موقعیت‌هایمان مسئله داوری هم واقعاً ما را اذیت کرد و در واقع یک‌تنه مقابل تیم ما ایستاد.
* چرا این‌قدر به داوری معترض بودید؟!
من به شدت بر سر بحث انتخاب داور معترضم. داور بازی تیم ما و ماشین‌سازی تاکنون چند بار به دلیل قضاوت‌های بد در این فصل محروم شده، اما متأسفانه شاهد بودیم در بازی حساسی بین تیم ما و حریف، دوباره این داور انتخاب می‌شود. چرا باید برای بازی تیم ما داوری را انتخاب کنند که قبلاً بعد از سه داوری اش سه بار محروم شد؟ داوری که چنین سبقه‌ای دارد و کیفیت ندارد چرا باید بازی ما را سوت بزند؟ بدترین قضاوت را از داور بازی مقابل ماشین‌سازی دیدم؛ داوری که کمترین حقش محرومیت است. داور بازی ما شایسته قضاوت حتی در لیگ دسته دو هم نیست! چنین داورانی با قضاوت‌هایشان به جامعه داوری لطمه می‌زنند و کمیته داوران باید هرچه زودتر در مورد این داور تصمیم قاطعی بگیرد، چون خیلی ما را اذیت کرد. داور سر کوچک‌ترین موارد هم خطا‌های بی‌موردی می‌گرفت و انگار خودش مأمور بود بازی را بخواباند. من هیچ‌وقت داور بازیمان با ماشین‌سازی را نمی‌بخشم و حلالش نمی‌کنم. 

* دقیقاً گزارشگر مشهدی هم به این نکته شما صحه گذاشت که داور خیلی سوت‌های بی‌موردی می‌زند و... 
بله، داور بازی خیلی بد قضاوت کرد. بازیکن حریف درون محوطه ۶ قدم ما پایش را گرفته و خودش را به زمین زده و بازی در حال جریان است و توپ در دست ماست، اما داور بازی را متوقف می‌کند؛ این در حالی است که اگر بازی هم متوقف می‌شد باید بازیکنان ما فرپلی می‌کردند و توپ را به بیرون می‌زدند نه اینکه داور بازی را قطع کند.
* مدافع گلزن حریف بعد از گلزنی مقابل نیمکت تیم شما شادی کرده و گفته می‌شود سرمربی ماشین‌سازی هم مقابل نیمکت شما دستش را مشت کرده. 
من با بازیکن و مربی حریف کاری ندارم. بازیکن براساس شخصیت خودش خوشحالی می‌کند و این موضوع ربطی به من ندارد. در مورد مشت کردن مربی حریف هم باید بگویم چیزی ندیدم و نمی‌خواهم راجع به این مسئله خیلی حرف بزنم.
* گویا درگیری‌های زیادی خصوصاً در پایان بازی رخ داد؟
ریشه تمام مشکلات داوری بود و او با نحوه قضاوتش همه را عصبی کرد. نمی‌دانم داور چرا آن‌طور قضاوت می‌کرد؟ انگار آمده بود یکطرفه ما ببازاند. من داور را نمی‌بخشم و واگذارش می‌کنم به خدا، اما از کمیته داوران می‌خواهم مشکلات را ریشه‌یابی کند.
* نگران نیستی که ۵ امتیاز از ۶ امتیاز دو بازی اخیرتان را واگذار کرده‌اید؟
امتیازات خیلی مهمی را از دست دادیم در حالی که شاید در دو بازی اخیرمان دو بار هم به تیم‌های حریف موقعیت گلزنی ندادیم. با این وجود کیفیت خوبی نشان دادیم.
* اما به هر حال از دست دادن ۵ امتیاز در دو بازی شاید به قیمت از دست رفتن قهرمانی تمام شود؟
من روی قهرمانی حرفی ندارم. مهم این است که ما در هر بازی بهتر شویم و پیشرفت کنیم و از بازی کردن و فوتبال‌مان لذت ببریم. خوشحالم که تماشاگران بسیار خوبی داریم و فوتبال ایران صاحب تماشاگران پرشور جدیدی شده و ما از آن بهره می‌بریم که خیلی خوب و پرشور از ما حمایت می‌کنند. در بازی با ماشین‌سازی هم ورزشگاه را پر کردند. آن‌ها به تیمشان عشق می‌ورزند و وابستگی خوبی به پدیده دارند.
* در بازی با استقلال و رویارویی با تفکرات شفر چقدر امید دارید به پیروزی برسید؟


استقلال در چند بازی اخیر روند صعودی خوبی داشته و کیفیت خوبی را ارائه داده، اما ما برای انجام بهترین بازی به مصاف حریف می‌رویم و بازیکنان ما خصوصاً جوانان‌مان برای اینکه کیفیت بالای خود را نشان دهند بازی خواهند کرد. بحث حریف تفکرات شفر شدن و... مطرح نیست و همه چیز به بازیکنان درون زمین بستگی دارد.

7655