چراغ سبز برانکو به جذب طارمی در زمستان

چراغ سبز برانکو به جذب طارمی در زمستان

به گزارش "ورزش سه"، در آستانه باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی تیم پرسپولیس، مهم ترین موضوع مورد بحث بین هواداران این باشگاه خریدهای زمستانی است. پرسپولیسی ها که یک سال است بازیکنان جدید در ترکیب خود نداشته اند، خیالشان از حضور 4 بازیکن در سه منطقه مختلف زمین راحت است اما در روزهای اخیر شایعات مختلفی درباره نقل و انتقالات به وجود آمده اند که حتی به نشست خبری امشب برانکو نیز رسیدند.

شایعه، بازگشت مهدی طارمی از پرسپولیس در پنجره نقل و انتقالاتی پیش رو است که می تواند (با جذب چند بازیکن دیگر) پرسپولیس را پرستاره تر و البته جمع کثیری از هواداران پرسپولیس را خشمگین کند. مهدی طارمی حدود یک سال پیش و در شرایطی که یکی از مقصران محرومیت نقل و انتقالاتی بود از پرسپولیس جدا شد و امیری و احمدزاده نیز در تابستان راهی تیم های اروپایی شدند و حالا خبر بازگشتشان به مذاق هواداران خوش نمی آید، اما به نظر می رسد سرمربی پرسپولیس نظر دیگری دارد.

برانکو که کمتر پیش می آید جهت گیری های صریح داشته باشد، در نشست خبری بعد از بازی با سپاهان درخصوص بازگشت طارمی این چنین می گوید: ایشان بازیکنی در لیگ قطر است و من نمی دانم از او راضی هستند یا نه. من این اخبار را دنبال نمی کنم و تماسی هم نداشتم. مهدی طارمی ملی پوش است و شاید بهترین مهاجم ایران باشد. دو سال در تیم ما بهترین بازیکن و آقای گل بود اما این موضوع که شما می گویید، فقط به من و باشگاه مربوط نیست. به خود ایشان و باشگاهش نیز مربوط است.

جمله آخر برانکو نشان می دهد اگر طارمی موافق باشد و باشگاه الغرافه نیز رضایت دهد، مشکلی از جانب او برای جذب مهدی طارمی وجود نخواهد داشت. البته برانکو این را صراحتا نگفته اما باتوجه به پیشینه رابطه سرمربی سرخ ها با آقای گل سابق پرسپولیس و همچنین نیاز این تیم به یک مهاجم در قواره مهدی طارمی و البته ادبیات مورد استفاده توسط ایوانکوویچ، می توان به موافقت برانکو پی برد. در دو سه سالی که طارمی شاگرد برانکو بود، شماره 9 اغلب تمرینات پیش فصل را از دست می داد اما برانکو باتوجه به نیاز تیم و علاقه خودش، این بازیکن را خیلی زود به ترکیب اصلی اضافه می کرد.

گرشاسبی نیز بازگشت لژیونرها به پرسپولیس را منوط به تصمیم برانکو و کادرفنی می داند. البته مشخص نیست مدیرعامل فعلی سرخ ها در زمان نقل و انتقالات هم بر مسند مدیریت این باشگاه باشد یا خیر اما همین موافقت ضمنی نیز می تواند در سرنوشت این انتقال تاثیر بگذارد.

از طرف دیگر خودِ مهدی طارمی هم که یک سال پیش با آمال و آرزوهای فراوان به تیم وسلی اسنایدر پیوست، نسبت به حضور دوباره اش در پرسپولیس پالس های مثبت مختلفی ارسال کرده و تمایل دارد بار دیگر در لیست تیم پرسپولیس حضور داشته باشد. او در این فصل لیگ قطر عملکرد خیلی خوبی نداشته و نمایش هایش مورد انتقاد و اعتراض هواداران الغرافه بوده است.

مهدی طارمی دو فصل پیش پس از یک مقطع کوتاه حضور در تیمی خارجی (ریزه اسپور) به پرسپولیس بازگشت؛ درست در زمانی که پرسپولیسی ها از خرید کاوه رضایی و بقیه مهاجمان موجود در بازار ناکام بودند و در آستانه آغاز فصل، به یک مهاجم در قامت طارمی نیاز داشتند. اکنون نیز بعید است قرمزها بتوانند از بازار مهاجمی بهتر از طارمی را پیدا یا حتی در صورت پیدا کردن، او را جذب کنند.

اما موضوع مهم دیگر در انتقال طارمی و دیگران به پرسپولیس، موافقت هواداران است. در باشگاهی نظیر پرسپولیس، تاثیر نظر هواداران بسیار مهم می باشد و به عبارتی آن ها در کنار کادرفنی و مدیریت باشگاه یکی از ارکان تصمیم گیرنده هستند. بسیاری از طرفداران سرخ نسبت به بازگشت طارمی مخالف هستند و شاید تعداد موافقان به یک درصد هم نرسد اما هوادارانی که در زمان بازگشت و سپس اخراج رامین رضاییان از عبارت «هرچی برانکو بگه» استفاده کردند، این بار هم بدون شک مطیع تصمیم سرمربی خواهند بود و باید دید آیا در چند روز یا هفته آینده برانکو چراغ سبز خود را با ترکیب رنگی غلیظ تری نشان خواهد داد یا خیر؟