برگزاری کنفرانس مطبوعاتی اولین کنگره بین المللی حقوق ورزشی با حضور میهمانان ویژه خارجی در تهران

برگزاری کنفرانس مطبوعاتی اولین کنگره بین المللی حقوق ورزشی با حضور میهمانان ویژه خارجی در تهران

وبسایت رسمی فوتبالی- اولین کنگره بین‌المللی حقوق ورزشی با حضور ۵ سخنران خارجی که وکلای بین المللی از انجمن بین المللی زنان حقوق دان ورزشی و دیوان بین المللی داوری ورزش (دادگاه کاس) برگزار می‌شود.

در سال های گذشته ورزش قهرمانی کشور در عرصه بین المللی به موفقیت های چشمگیری دست یافته است. این موضوع لزوم آگاهی و آشنایی با قوانین و مقررات بین المللی به روز را بیش از پیش آشکار می سازد. 

اولین کنگره بین المللی حقوق ورزشی با هدفهای ویژه و تاکید بر بالا بردن آگاهی های حقوقی جامعه ورزش، جلوگیری از حوادث ناشی از ورزش، مطلع کردن جامعه ورزش از پیامدهای تخلفات حقوقی، حفظ سلامتی جسمی و روابط و حیثیت ورزشکاران و مربیان و مصون داشتن مدیران از مسئولیت های قانونی برگزار می شود.

از اهداف برگزاری این کنگره می توان به آشنایی و آموزش اهالی ورزش و ورزش کاران با حقوق و قوانین و قراردادهای بین المللی، ارتقاء سطح علمی جامعه و داوران و وکلای ورزشکاران، ورزشی نویسان و واحدهای حقوقی فدراسیون ها و هیات های تربیت بدنی استان ها و تیم های ورزشی، معرفی کالاها و خدمات و دانش جدید در نمایشگاه حاشیه کنگره، آشنایی وکلا و مدیر برنامه های بازیکنان باشگاه ها با قوانین و مقررات و قراردادهای بین المللی برگزار اشاره کرد.

محورهای اصلی این کنگره حقوق ورزشی و قراردادهای بین المللی، حقوق رسانه و ورزش، مبارزه با دوپینگ، حکمرانی مطلوب در سازمان های ورزشی، دیوان بین المللی داوری ورزش CAS  ، نظام حل و فصل اختلافات در FIFA است.

گفتنی است این کنگره بین المللی  ۱۹ و ۲۰ دی ماه ۱۳۹۷ به میزبانی کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی با حضور نماینده کمیته های ملی المپیک جهان و حقوقدانان ورزشی جهان، داوران جهان، نمیاینده فدراسیون ها و تربیت بدنی استان ها، حقوقدانان، وکلا، مشاورین حقوقی و انجمن زنان حقوقدان داخلی و خارجی و ورزشکاران برگزار خواهد شد.

کنفرانس مطبوعاتی این کنگره بزرگ، روز دوشنبه ۱۹ آذر از ساعت ۹ تا ۱۱ با حضور شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک در محل این کمیته واقع در بالاتر از بزرگراه نیایش، بالاتر از در غربی مجموعه ورزشی انقلاب برگزار خواهد شد.

9697