ماموریت کورتوا: ثبت اولین کلین شیت در خارج از خانه

ماموریت کورتوا: ثبت اولین کلین شیت در خارج از خانه

سایت رسمی فوتبالی - رئال مادرید امروز در چارچوب رقابت های لالیگا به مصاف اوئسکا خواهد رفت و کورتوا قصد دارد در این دیدار اولین کلین شیت خارج از خانه را به نام خود ثبت کند.

به گزارش فوتبالی، این دیدار برای آنها طلسم شکن خواهد بود چرا که رئال مادرید تا به حال در 7 بازی خارج از خانه خود در این فصل تنها دو بار پیروز میدان بوده و 4 شکست برابر سویا، بارسلونا، ایبار و آلاوز به دست آورده است. این نتایج ناامید کننده می تواند با بررسی تعداد گل های دریافتی مادریدی ها بدتر نیز شود. در مجموع آنها 16 گل در خارج از خانه دریافت کرده اند و پس از اوئسکا که 20 گل دریافت کرده، بدترین آمار را به خود اختصاص داده اند. مادرید تنها تیم از بین 4 تیم صدر جدول است که تا به حال در هیچ یک از دیدارهای خارج از خانه خود کلین شیت نکرده است. سایر تیم های با این آمار در لالیگا شامل اتلتیک بیلبائو، اوئسکا و سلتاویگو هستند. واقعیت دیگر این است که آخرین کلین شیت رئال مادرید به مارچ سال گذشته در دیدار برابر لاس پالماس بر می گردد. 

در آخرین بازی خارج از خانه رئال مادرید این تیم با 3 گل مغلوب ایبار شد و هیچ اتفاق خوبی در این دیدار جز عملکرد کورتوا یافت نمی شود. این دروازه بان بلژیکی با حضور سولاری عملکرد خوبی داشته و از فاجعه بار تر شدن شکست برابر ایبار جلوگیری کرد. سه مهار تماشایی باعث شد تا عملکرد ضعیف خط دفاعی مادرید بیش از این به چشم نیاید. در هفته های اخیر نمایش کورتوا بسیار بهتر شده و حالا 213 دقیقه است که دروازه این بازیکن بسته مانده است. این رکورد مهم نیست اما او می تواند بار دیگر رکورد خود از زمان پیوستن به مادرید که 244 دقیقه بسته نگه داشتن دروازه است، بشکند. جدای از آمار، به نظر می آید کورتوا وارد فازی شده که شرایط را برای خود در مادرید آسان تر می بیند. او سیستم چرخشی را از بین برده و به دروازه بان اول رئال مادرید تبدیل شده است. با توجه به اعتماد به نفس کورتوا به نظر می رسد که حالا وقت درخشش او در مادرید باشد.

1070