دردسری تازه در فوتبال انگلیس: توهین نژادپرستانه هواداران چلسی به استرلینگ

دردسری تازه در فوتبال انگلیس: توهین نژادپرستانه هواداران چلسی به استرلینگ

سایت رسمی فوتبالی- اندکی بعد از اتمام دیدار دو تیم چلسی و منچسترسیتی ویدیویی در توئیتر وایرال شد که در آن برخی از هواداران چلسی، به رحیم استرلینگ بازیکن منچسترسیتی توهین نژادپرستانه می کنند.

بعد از بازتاب گسترده این ویدیو سران باشگاه چلسی اعلام کردند که بررسی ها و تحقیقات لازم را برای شناسایی این هواداران آغاز کرده اند. البته آنها درعین حال، از هوادارانشان هم حمایت کرده و اعلام کرده اند که با یک ویدیوی وایرال شده، نمی توانند هوادارانشان را سرزنش کنند و قبل از هرچیز باید بررسی هایشان دراین زمینه را تکمیل نمایند. مسئولان باشگاه چلسی اعلام کرده اند از دوربین های اختصاصی باشگاه که رو به سمت هواداران نصب شده استفاده می کنند تا این صحنه ها را با دقت مورد ارزیابی قرار دهند.

طبق آنچه در این کلیپ کوتاه دیده می شود، چند نفر از هواداران چلسی برسر استرلینگ فریاد می کشند و لحن وچهره آنها به نحوی است که مشخصا درحال توهین نژادپرستانه به این بازیکن جوان هستند. این ویدیو بیش از 260 هزار بار در دو ساعت دیده شده است.

در بیانیه منتشره از سوی باشگاه چلسی در این باره می خوانیم:« ما در جریان ویدیویی که در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد هستیم. شنیده می شود که توهینی نژادپرستانه خطاب به یکی از بازیکنان سیتی در جریان رویارویی چلسی با منچسترسیتی صورت گرفته. ما تصاویر را بررسی خواهیم کرد تا ببینیم آیا چنین اتفاقی رخ داده یا خیر. باشگاه چلسی  نژادپرستی، را تحمل نمی کند و درصورتی که این اتفاق تائید شود، این هواداران از تماشای بازیهای بعدی چلسی محروم خواهند شد.»

البته این اولین باری نیست که هواداران چلسی رفتارهای نژادپرستانه ای را به نمایش می گذارند. در ماه سپتامبر برخی از هواداران چلسی سرودی نژادپرستانه را برای آلوارو موراتا آماده کرده بودند که سران باشگاه به موقع مانع از خواندن این سرود شدند. 

باشگاه چلسی سابقه ای طولانی در مبارزه با نژادپرستی دارد وبا کمپین های مختلفی درزمینه از بین بردن تبعیض در فوتبال به همکاری می پردازد.

ریو فردیناند ستاره سابق منچستریونایتد که این بازی را از ورزشگاه استمفورد بریج تماشا می کرد، با انتشار توئیتی دراین رابطه واکنش نشان داد:« ما می خواهیم اجازه دهیم تا این سبک رفتارهای نژادپرستانه ادامه پیدا کند؟ آن هم فقط به خاطر ضربه زدن به توپ؟»

یان رایت هم در واکنش به این اتفاق توئیت کرد:«روزهای بد قدیمی بازگشته اند. باشگاه چلسی باید به خاطر رفتار نژادپرستانه و حال به هم زن این هوادارش شرمسار باشد. هیچ تردیدی نیست که این هوادار درحال گفتن چه عباراتی است.»

6363