صلاح و پشت سرگذاشتن رکورد تورس و سوارز در لیورپول

صلاح و پشت سرگذاشتن رکورد تورس و سوارز در لیورپول

سایت رسمی فوتبالی – محمد صلاح ستاره مصری باشگاه لیورپول با گلزنی در بازی امروز تیمش مقابل بورنموث توانست رکورد دیگری را به نام خودش ثبت کند. او در این بازی 3 گل از 4 گل قرمزپوشان را به ثمر رساند تا در برد 0-4 تیمش دربازی با بورنموث نقش پررنگی را ایفا کند و حالا او برترین گلزن تاریخ لیورپول است که توانسته در کوتاهترین زمان ممکن به 40 گل در لیگ برتر برسد.

صلاح در تابستان سال 2017 به لیورپول پیوست و خیلی سریع توانست با شرایط این باشگاه انگلیسی وفق بیابد و تبدیل به یک ستاره تمام عیار برای قرمزپوشان شد. او در فصل اول حضورش در لیورپول توانست در تمامی تورنمنتها به 44 گل برسد و 32 تا از این گلها در رقابت های فصل گذشته لیگ برتر به ثمر رسید و بدین ترتیب او توانست تا فاتح کفش طلا شود و علاوه بر آن جوایز دیگری مثل جایزه بهترین بازیکن سال لیگ برتر را نیز کسب کرد.

خیلی ها بر این باور بودند که صلاح در فصل 19-2018 افت خواهد کرد و این ستاره مصری در 11 بازی ابتدایی اش با پیراهن لیورپول تنها به 3 گل دست یافت اما حالا این ستاره 26 ساله دوباره به روزهای اوجش بازگشته و در یازده بازی اخیرش برای لیورپول به 9 گل رسیده. سه گل اخیر او در بازی روز شنبه مقابل بورنموث از راه رسید و به لطف همین گلزنی دراین بازی، تعداد گل های او در رقابت های لیگ برتر به عدد 40 رسید. او برای زدن این 40 گل به تنها 52 بازی نیاز داشت و حالا این مهاجم مصری نامش را در صدرجدول گلزنان باشگاه لیورپول می بیند.

فرناندو تورس که در دوران حضورش در لیورپول روزهای فوق العاده ای را سپری کرده بود نیز برای زدن 40 گل ابتدایی اش در لیگ برتر به 52 گل نیاز داشت. روبی فاولر چهلمین گلش در لیگ برتر را در هفتاد وهفتمین بازی به ثمر رساند. مایکل اوون هم آماری مشابه با فاولر داشت و لوئیز سوارز در هفتاد و هشتمین بازی اش در لیگ برتر چهل گله شد.

حالا صلاح با اقتدار در قله افتخارات لیورپول نشسته است و تنها دوبازیکن درتاریخ رقابتهای لیگ برتر می توان یافت که در بازیهای کمتری نسبت به این مهاجم مصری توانسته اند به 40 گل برسند: آلن شیرر و اندی کول که در چهل و پنجمین بازی شان در لیگ برتر، چهل گله شده بودند.

سران لیورپول و هواداران این تیم امیدوارند که روزهای درخشان صلاح سالهای سال ادامه داشته باشد و او در این تیم بماند. لیورپول در 16 بازی این فصلش در لیگ برتر شکست ناپذیر بوده و شانس خوبی برای قهرمانی در رقابتهای این فصل دارد.

6363