سپیدرود صفر - استقلال 5 / گل باران آبی ها در شهر باران

سپیدرود صفر - استقلال 5 / گل باران آبی ها در شهر باران

وب سایت رسمی فوتبالی- دو تیم سپیدرود رشت و استقلال تهران از لحظاتی پیش، پیکار خود را در ورزشگاه سردار جنگل شهرستان رشت آغاز کرده اند. هر دو تیم با انگیزه های متفاوتی پای به میدان گذاشتند اما شاگردان شفر از همان ابتدای بازی نشان دادند به دنبال بردی پرگل هستند.

در این پیکار سپیدرود یکی از بدترین روزهای ممکنش را تجربه کرد و در طرف مقابل پسران آبی بازی به بازی بهتر نشان می دهند.

در پایان استقلال موفق شد با 5 گل میزبان خود را در هم بکوبد.

جمعه ۱۶ آذرماه ۱۳۹۷

رشت، ورزشگاه سردار جنگل

ساعت ۱۵:۰۰

تیم داوری: حسین زرگر، محمدرضا ابوالفضلی، محمدرضا مدیرروستا و علی میرغفاری 

کارت زرد :

محمد نزهتی دقیقه 26 از سپیدرود

علیرضا عزت‌کرامت دقیقه 55 از سپیدرود 

ترکیب سپیدرود رشت: کوروش ملکی( 46- ایمان صادقی) ، میلاد قربان‌زاده، میثم تهیدست، علیرضا نورمحمدی، امین جوادی‌مقدم، محمدرضا مهدوی، علیرضا عزتی، حسین ابراهیمی، پویا نزهتی، یعقوب کریمی( 46- حسین شنانی) و محمد غلامی. 

سرمربی: علی کریمی

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور، علی کریمی، فرشید باقری( 63- رضا آذری)، طارق همام، جابرانصاری( 75- الهیار صیادمنش)، فرشید اسماعیلی و روح‌الله باقری( 64- مرتضی تبریزی).

سرمربی: وینفرد شفر

گل:

گل اول برای استقلال تهران دقیقه 11 توسط فرشید باقری

ارسال میلاد زکی پور از جناح چپ پس از برخورد به مدافع حریف و در ادامه دفع ناقص تهیدست پشت محوطه جریمه تیم رشتی فرود آمد. فرشید باقری هم معطل نکرد و با شوت سرضرب پای چپ کوچکترین فرصتی به گلر حریف نداد تا توپ با شدت هر چه تمام تر وارد دروازه کوروش ملکی شود.

گل دوم برای استقلال تهران دقیقه 33 توسط فرشید باقری:

پِرِس استقلالی ها در نیمه زمین سپیدرود ضدحمله مناسبی را برای استقلالی ها تدارک دید. در این لحظه از بازی توپ به میلاد زکی پور رسید و ارسال زمینی این بازیکن پس از اینکه از زیر پای روح الله باقری رد شد، مانند گل اول روی پای فرشید باقری جفت و جور شد تا این بار شوت پرقدرت پای راست فرشید پس از عبور از دو مدافع و گلر حریف وارد دروازه تیم رشتی بشود.

گل سوم برای استقلال تهران دقیقه 57 توسط جابر انصاری:

باز هم جناح راست تیم میزبان فضای مناسبی را برای آبی پوشان تهرانی بوجود آورد. در این لحظه از بازی میثم تهیدست در میانه زمین با اشتباه خود، توپ را از دست داد و موقعیتی برای طارق همام از سمت چپ زمین به دست آمد و این هافبک عراقی با ارسالی دقیق و زمینی جابر انصاری  را صاحب موقعیتی کرد و این مهاجم اولین گل خود در لیگ هجدهم را به ثمر رساند.

 گل چهارم برای استقلال دقیقه 58 توسط مدافع حریف میثم تهیدست: 

فرشید باقری از سمت راست زمین نفوذ خوبی را به محوطه جریمه انجام داد و پاس زیبایی به عمق دفاع میزبان ارسال کرد که توپ پس از برخورد به پای میثم تهیدست وارد دروازه ایمان صادقی شد.

گل پنج برای استقلال تهران دقیقه 74 توسط رضا آذری:

یاران علی کریمی بدون انگیزه و پراشتباه هستند. این بار ووریا از جناح چپ تیم رشتی آهنگ حرکت کرد و با ارسال زمینی و دقیق خود رضا آذری را در دهانه دروازه صاحب بهترین موقعیت کرد. هافبک تازه وارد آبی ها هم با ضربه ای دقیق سقف دروازه صادقی را فرو ریخت.

دقایق حساس:

دقیقه 4: کرنر فرشید اسماعیلی روی تیر یک فرستاده شد تا ضربه سر خطرناک روزبه چشمی به کناره تور دروازه برخورد کند.

دقیقه 13: شوت روح‌الله باقری به پای نورمحمدی برخورد کرد و به کرنر رفت.

دقیقه 20: ارسال زکی‌پور با دفع ناقص دانشگر همراه شد؛ ولی در ادامه، نزهتی نتوانست از فرصت گلزنی استفاده کند و ضربه او در اختیار مدافعان استقلال قرار گرفت.

دقیقه 21: طارق همام کرنر را به صورت کوتاه فرستاد و به اسماعیلی پاس داد که ارسال او و ضربه نه چندان خوب چشمی، با فاصله از دروازه سپیدرود به بیرون رفت.

دقیقه 27: پس از ارسال حسین ابراهیمی از روی کرنر، بازیکنان سپیدرود اعتقاد به خطای هند پنالتی فرشید باقری داشتند که حسین زرگر دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 31: ارسال خطرناک اسماعیلی از روی ضربه آزاد، سمت راست زمین را ملکی مُشت کرد.

دقیقه 35: شوت غلامی از زاویه بسته را حسین حسینی برگشت داد و در ادامه نیز مدافعان استقلال توپ را راهی اوت کردند.

نیمه دوم

دقیقه 48: روح‌الله باقری مقابل دروازه سپیدرود صاحب توپ شد که صادقی شوت او را بعد از یک چرخش، به خوبی مهار کرد و در ریباند هم شوت طارق همام به بیرون رفت. در این صحنه استقلالی ها با ارسال پاسهای کوتاه و بلند هدفمند توانستند موقعیت مناسبی را برای گلزنی خلق کنند و اگر ضربه آخر باقری وارد دروازه می شد یکی از قشنگ ترین و تاکتیکی ترین گلهای لیگ به ثمر می رسید.

دقیقه 53: ایمان صادقی توپ ارسالی روی دروازه سپیدرود را دفع کرد.

دقیقه 54: سانتر غفوری از جناح راست زمین به مقابل تیرک اول و ضربه فرشید باقری از کنار دروازه سپیدرود به بیرون رفت.

دقیقه 57: شلیک سهمگین محمد غلامی در میان نگاه مدافعان و گلر استقلال با فاصله کمی از روی دروازه به اوت رفت.

دقیقه 69: میلاد زکی پور از سمت چپ زمین، سانتری را به محوطه جریمه انجام داد که ضربه سر تبریزی به تیرک دروازه برخورد کرد. تبریزی که اشتیاق فراوانی برای زدن گل دارد در این صحنه در وضعیتی کاملا نامتعادل ضربه زیبایی به توپ زد.

دقیقه 72: باز هم سانتر زکی پور و باز هم ضربه سر پرقدرت تبریزی. انگار که فقط قرار است تبریزی پایش به گل باز نشود و این بار صادقی با شیرجه ای زیبا توپ را دفع کرد.

دقیقه 77: حرکت خطرناک سپیدرودی ها در محوطه جریمه باعث رسیدن توپ به شنانی شد و او نیز شوت خود را روانه دروازه استقلال کرد؛ اما سیدحسین حسینی این موقعیت را با سیوی به موقع راهی کرنر کرد.

دقیقه 78: پس از یک رفت و برگشت در محوطه جریمه آبی ها، توپ روی پای محمد غلامی جفت و جور شد و شوت پرقدرت این بازیکن پس از تاثیر سرانگشت های حسینی با برخورد به تیر افقی به کرنر رفت.

دقیقه 90: مرتضی تبریزی با گلر حریف تک به تک شد اما داور اعتقادی به خطای مدافع حریف نداشت تا باز هم تبریزی در گل زدن ناکام بماند. در این صحنه رضا آذری با پاس عمقی، مهاجمش را با گلر حریف تک به تک کرد.

۲۵۲۶