درخشش ریکی پوچ، ستاره آینده بارسلونا، در بازی دیشب جام حذفی

درخشش ریکی پوچ، ستاره آینده بارسلونا، در بازی دیشب جام حذفی

سایت رسمی فوتبالی – اولین بازی رسمی ریکی پوچ برای بارسلونا بسیار موفقیت‌آمیز بود. این بازیکن 19ساله تماشاگران را به وجد آورد و پاس گل چهارم را به‌زیبایی داد. با درخشش او، بارسلونا توانست کولتورال لئونسا را در جام حذفی چهار بر یک ببرد.

این بازیکن که نامش ریکی پویگ نوشته می‌شود و ریکی پوچ خوانده می‌شود یکی از بازیکنان امیدبخش لاماسیا است و در پیش‌فصل هم طرفداران را بسیار امیدوار کرده بود. او با این حال تازه فرصت حضور در تیم اصلی را یافته است.

ریکی پوچ در باشگاه جاباک تراسا، از باشگاه‌های تاریخی کاتالونیا پرورش یافت و در 14سالگی به بارسلونا رفت. او ژن بارسلونا را دارد: بازی را خوب درک می‌کند، وحشت‌زده نمی‌شود و گزینه مناسب را انتخاب می‌کند.

هرچند پوچ چهره‌ای کودکانه دارد، اما طوری بازی می‌کند که انگار بازیکن تیم اصلی است و هر بار که توپ را کنترل می‌کند، دیدی کامل نسبت به زمین دارد.

او در تور پیش‌فصل بارسلونا در آمریکا هم خوش درخشیده بود و مقابل میلان عالی بود و پاس‌های بلند و کوتاه فوق‌العاده‌ای می‌داد. جنارو گتوزو گفته بود: «تماشای بازی بازیکنانی مانند او فوق‌العاده است. او چهره‌اش کودکانه است اما در ذاتش فوتبال موج می‌زند. من بازی‌اش را بسیار پسندیدم.»

پوچ پس از برد مقابل لئونسا گفت: «من از زمانی که سه سال داشتم به نوکمپ می‌آمدم. حالا تصور کنید که بازی در این‌جا چه حسی می‌دهد. امروز روز بسیار خاصی است.»

کارلوس پوچ، پدر او هم گفت: «او سخت جنگیده و ماندن در تیم اصلی دشوارترین کار است. او نیاز دارد به همین ترتیب ادامه بدهد. نکته مهم این است که او مغرور نشود. او پسری است که شایسته این‌هاست.»

8444