شروع بازی‌های جام جهانی قطر از 10 صبح

شروع بازی‌های جام جهانی قطر از 10 صبح

به گزارش "ورزش سه"، مسئولین برگزاری جام جهانی 2022 قطر دیروز سه‌شنبه اعلام کردند که بازی‌های مرحله‌ی گروهی این تورنمنت از ساعت 10 صبح به وقت گرینویچ آغاز خواهد شد و در این مرحله هر روز شاهد برگزاری چهار بازی خواهد بود.

سه بازی دیگر هر روز رأس ساعتهای 13، 16 و 19 برگزار خواهد شد. این اطلاعات توسط ناصر الخاطر معاون دبیرکل کمیته‌ی برگزاری جام جهانی 2022 قطر در مصاحبه با تلویزیون دولتی قطر اعلام شد.

الخاطر گفت:" پیشنهادی برای برگزاری بازی‌ها در ساعت‌های 13، 16 و 19 از سوی ما ارائه شده و منتظر تایید نهایی فیفا است. ما در حال حاضر برای برگزاری سه بازی در روز برنامه‌ریزی می‌کنیم ولی در عین حال با توجه به اینکه در ساعتهای صبحگاهی دمای هوا و وضعیت آب و هوایی مناسب خواهد بود برای برگزاری چهار بازی در روز هم آمادگی داریم. چون استادیوم‌های ما از تهویه‌ی مطبوع بهره‌مند خواهد بود از نظر برگزاری این مسابقات مشکلی نخواهیم داشت".

جام جهانی قطر به جای 32 روز ظرف 28 روز برگزار خواهد شد و در نتیجه از نظر زمانی فشار زیادی روی برگزارکنندگان تورنمنت وجود دارد. علت کوتاه‌تر بودن زمان برگزاری، انتقال این جام جهانی به ماه‌های نوامبر و دسامبر، به جای ماه‌های ژوئن و ژوئیه است. از سوی دیگر با توجه به اینکه فیفا قصد دارد تعداد تیمها را از 32 تیم به 48 تیم افزایش دهد، فشار وارد بر قطری‌ها مضاعف خواهد شد.

الخاطر همچنین اشاره کرد که فعالیت‌های ساختمانی در چهار استادیوم از هشت استادیوم قطری‌ها تا پایان سال آینده‌ی میلادی به پایان خواهد رسید. علاوه بر استادیوم خلیفه که زودتر از موعد مقرر تحویل داده شده است، استادیوم‌های الوکره، البیت، و الریان هم تا پایان سال 2019 در اختیار کمیته‌ی برگزاری جام جهانی قرار خواهد گرفت.