عجیب‌ترین آرای توپ طلا؛ بنزما برترین بازیکن جهان از نگاه آفریقای مرکزی!

عجیب‌ترین آرای توپ طلا؛ بنزما برترین بازیکن جهان از نگاه آفریقای مرکزی!

سایت رسمی فوتبالی - لوکا مودریچ کروات برنده توپ طلای 2018 شد تا به دوقطبی ده ساله رونالدو و مسی پایان ببخشد. نشریه فرانس فوتبال از آرای خبرنگاران کشورهای مختلف جهان رونمایی کرده اما برخی از این آرا عجیب به نظر می رسد.

به گزارش فوتبالی، خبرنگار آرژانتین رای سوم خود را به مسی داده اما رونالدو در میان منتخبان او نیست. بازیکن بارسلونا در لیست برزیل، حریف دیرینه کشورش نیست. پرتغالی ها رونالدو را در رده اول قرار داده اند و بالاتر از مسی قرار گرفته است. اما اگر بازیکنانی نظیر مودریچ، گریزمن، امباپه، مسی و رونالدو را به عنوان مدعیان اصلی کنار بگذاریم برخی از کشورها آرای عجیبی برای توپ طلا داده اند. 

نماینده جمهوری آفریقای مرکزی در تصمیمی عجیب رای اول خود را به کریم بنزما داده است. رای پنجم آنها نیز به ماریو مانژوکیچ داده شده است. لوکزامبورگ، هند و سورینام رای اول خود را به رافائل واران داده اند و قرقیزستان نیز اولین رای را نصیب تیبو کورتوا دروازه بان بلژیکی رئال مادرید کرده است.

مارسلو در لیست فنلاند چهارم است و در لیست کامرون پنجم. گرت بیل نیز در لیست لیختن اشتاین و توگو چهارم است و در لیست گواتمالا در رده پنجم قرار گرفته است. لیست کشور سنت کیت و نویس نیز در نو خود عجیب است. آنها به ترتیب به نیمار، راموس، سوارز، آلیسون و آگوئرو رای داده اند که هیچ کدام در لیست پنج نفره نیستند.

کشور بولیوی رای اول خود را به لوئیز سوارز داده است. راکیتیچ نیز در آرای ترکمنستان سوم و در آرای عربستان پنجم است.  دیگو گودین نیز در لیست نپال در رده پنجم جای گرفته است. از سویی دیگر روبرتو فیرمینو نیز در آرای سری لانکا در رده دوم قرار گرفته است.