سخندان: آماده حضور در جام ملت‌های آسیا هستیم/ فیرپلی قبل و بعد از بازی هم انجام شود

سخندان: آماده حضور در جام ملت‌های آسیا هستیم/ فیرپلی قبل و بعد از بازی هم انجام شود

وب سایت رسمی فوتبالی- کمک‌داور بین‌المللی فوتبال کشورمان گفت: همان طور که فیرپلی در زمان بازی رعایت می‌شود، امیدوار هستیم که قبل و بعد از بازی هم این مسئله رخ بدهد و فشار روی داوران کمتر باشد.

به گزارش فوتبالی، رضا سخندان در حاشیه مراسم برگزاری کلاس توجیهی و دانش‌افزایی داوران فوتبال در خصوص این دوره از کلاس‌ها گفت: فکر می‌کنم فرصت خیلی خوبی پیش آمد تا اعضای کمیته داوران و داوران دور هم جمع شوند و مسائل هفته‌های ابتدایی داوری را بررسی کنند. به هر حال اشتباهاتی وجود داشته که با برگزاری این کلاس‌ها به دنبال برطرف کردن آن هستند.

وی در خصوص وضعیت داوری‌های لیگ تا اینجا چطور بوده، افزود: به صورت کلی باید بگویم که عملکرد داوران و کمک‌داوران در این هفته‌ها خوب بوده اما باید به سمت بهتر شدن برود و امیدوارم که در هفته‌های بعد شرایط از اینکه هست بهتر شود.

کمک‌داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در باره اینکه برخی از تیم‌ها قبل یا بعد از بازی با دادن بیانیه به داوران فشار می‌آورند، تصریح کرد: این کار کار مناسبی نیست؛ چراکه توانایی داوران ما در سطح آسیا و دنیا مشخص است و می‌بینیم که چه داوران خانم و چه داوران آقا در سطح دنیا مطرح هستند اما باید برخی‌ها این اجازه را بدهند تا داوران جوان هم بتوانند بهتر کار کنند. انتشار این بیانیه‌ها قبل یا بعد از بازی کار جالبی نیست و همان طور که به دنبال فیر‌پلی در فوتبال هستیم باید قبل و بعد از آن هم این مسئله رعایت شود تا همه از فوتبال لذت ببرند.

سخندان در باره اینکه این مسائل روی داوری‌ها تأثیرگذار است یا نه، تصریح کرد: به هر حال بی تأثیر نیست؛ چراکه ما انسان هستیم و فشار را تحمل می‌کنیم، اما این موضوع برای داوران جوان دور از انصاف است؛ چراکه داوران در سرما و گرما تمرینات خودشان را دارند تا از نظر ذهنی و جسمی آماده باشند، تا زمانی که یک انسان فوتبال را قضاوت می کند خطا وجود دارد، اما امیدوارم این فشارها از روز داوران  برداشته شود تا شرایط بهتری را شاهد باشیم.

وی در باره ورود داوران جوان به عرصه قضاوت فوتبال ادامه داد: به هر حال داوران بزرگی داشتیم که بازنشسته شدند و باید داوران جوان ادامه‌دهنده راه آنها باشند و می‌بینیم که داوران خوبی هم به جامعه داوری تزریق شدند و فکر می‌کنم داوران خوبی هم در رده‌های پایین‌تر هستند که لازم است کمیته داوران آنها را هم ببیند و به مراحل بالاتر بیاورد. به هر حال همان‌طوری که تیم‌ها از بازیکنان جوان استفاده می‌کنند تا آینده فوتبال را تأمین کنند، از داوران جوان هم استفاده می‌شود.

کمک‌داور بین‌المللی فوتبال کشورمان درباره حضور تیم داوری کشورمان در جام ملت‌های آسیا که در امارات برگزار خواهد شد، افزود: تقریبا بعد از جام جهانی بود که مشخص شد ما در جام ملت‌ها حضور داریم و تمرینات خوبی هم انجام دادیم و آماده حضور در این مسابقات هستیم اما از حالا می‌دانیم جام ملت‌های آسیا بسیار سخت است مخصوصا که کشورهای عربی فشار زیادی وارد می‌کنند و ما تجربه این مسئله را در جام ملت‌های سال ۲۰۱۱ داریم. ما فینال جام ملت‌های ۲۰۱۵ را قضاوت کردیم و هدف ما این است که قضاوت خوبی هم داشته باشیم البته تاکنون اتفاق نیفتاده که یک تیم داوری دو بار پشت سر هم در جام ملت‌های آسیا قضاوت کند، اما ما امیدوار هستیم که روند خوبمان را ادامه دهیم تا نام ایران و ایرانی در آسیا سرآمد باشد.

7655