مراسم زنده توپ طلا (3): اهدای جایزه ای ویژه به تیم ملی فرانسه

مراسم زنده توپ طلا (3): اهدای جایزه ای ویژه به تیم ملی فرانسه

سایت رسمی فوتبالی- مراسم اهدای جایزه توپ طلای سال 2018 رسما آغاز شد. در ابتدا نام ده نامزد نهایی دریافت توپ طلای سال 2018 که امسال بیشترین آرا را کسب کرده اند اعلام شد:

کریستیانو رونالدو، امباپه، هازارد، گریزمن، واران، مودریچ، مسی، کین، صلاح و دی بروین .

* اولین جایزه ای که امشب اهدا شد، جایزه کوپا، توپ طلا برای بازیکنان زیر 21 سال بود که این جایزه به کیلیان امباپه رسید. او با سبقت گرفتن از آئوار (بازیکن المپیک لیون)، رودریگو (بازیکن سانتوس) کوترونه (بازیکن میلان)، دوناروما(بازیکن میلان)، الکساندر آرنولد (لیورپول) و ریتسو دوان (خرونینگن)، آمادو هایدارا (سالزبورگ)، کلایورت (رم) و پولیسیچ ( بوروسیا دورتموند) این جایزه را مال خود کرد.

* هری کین در رده دهم برترین بازیکنان دنیا قرار گرفت

*جایگاه نهم به کوین دی بروینه اختصاص یافت

*ادن هازارد هشتم شد

*رافائل واران در رده هفتم قرار گرفت

*محمد صلاح ستاره مصری لیورپول ششم شد

*لیونل مسی ستاره آرژآنتینی بارسلونا جایگاه پنجم را به خود اختصاص داد

*اولین توپ طلای تاریخ فوتبال بانوان به آدا هگربرگ رسید. او که بازیکن تیم المپیک لیون است در این رابطه گفت:« از فرانس فوتبال ممنونم که این فرصت را ایجاد کرد. این گام مهمی برای فوتبال خانمهاست و با هم می توانیم  موفقیتهای بزرگتری کسب کنیم.» او با کسب آرایی بیشتر از هاردر، کر، ماروزسان و مارتا این جایزه را مال خود کرد.

 * لمار، لوکاس، آنتوان گریزمن، کیلیان امباپه و دیدیه دشان به عنوان نماینده های تیم ملی فرانسه روی سن رفتند تا جایزه ویژه ای به خاطر قهرمانی این تیم در جام جهانی 2018 روسیه را دریافت کنند.

 

 

6363