چرا آمیان سامان قدوس را دود داد ؟

چرا آمیان سامان قدوس را دود داد ؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم آمیان فرانسه که با حضور سامان قدوس در این تیم فصل جدید مورد توجه مخاطبان فوتبال ایران قرار گرفته است، روز گذشته با برگزاری مراسمی از پیراهن سوم خود رونمایی کرد.


آمیان فرانسه که مانند سال گذشته در رده های پایانی جدول حضور دارد و در جدول بیست تیمی لوشامپیونه در رتبه هجدهم قرار گرفته است، در شرایطی این مراسم را برگزار کرده که جایگاه خوبی در جدول ندارد اما ضرورت های اهمیت به مباحث اسپانسرینگ و درآمد زایی باعث شده تا بازیکنان مطرح و کلیدی این تیم در این مراسم حاضر شوند.


آمیان هر چند یک باشگاه قدیمی با قدمتی نزدیک به 117 سال در فوتبال فرانسه است اما در دهه های اخیر همواره تیمی معمولی و کوچک در شهری به همین نام با جمعیتی کمتر از 150 هزار نفر است و ورزشگاه اختصاصی این تیم نزدیک به 12 هزار نفر ظرفیت دارد که با کوچکترین تیم های لیگ برتری ما نیز قابل مقایسه نیست.


سامان قدوس ستاره ایرانی نیز در رونمایی از پیراهن سوم آمیان حضور دارد و از جمله بازیکنانی است که باشگاه او را به برگزاری این مراسم فراخوانده است.


در شرایطی این باشگاه کوچک و کم طرفدار این مراسم را برگزار کرده که در فوتبال ایران حتی تیم های مطرح و بزرگ نیز خیلی توجهی به این مسائل ندارند و حتی اگر برگزار کنند که نیز این مراسم را به عنوان رسم همیشگی در برنامه ها و تقویم خود ندارند. هر چند به نظر می رسد عدم درآمد قابل توجه از فروش البسه یکی از دلایلی باشد که باعث شده باشگاه های ایرانی تمایل چندانی به برگزاری این مراسم نداشته باشند.


عدم توجه به اصول بازاریابی و استفاده نکردن از ظرفیت های تجارتی برند باشگاه در سایه خلا قانونی و ضعف قانون کپی رایت در فوتبال ایران باعث شده تا این ظرفیت مناسب برای درآمدزایی در فوتبال ایران همواره نادیده گرفته شود و حتی در سال های اخیر نیز با ورود چند شرکت تولید کننده البسه عدم درک مناسب از بازار ایران باعث عدم توفیق این شرکت ها شده است.