شانس قهرمانی تراکتورسازی در نیم فصل، کمتر از یک درصد!

شانس قهرمانی تراکتورسازی در نیم فصل، کمتر از یک درصد!

سایت رسمی فوتبالی - شانس قهرمانی تراکتورسازان در نیم فصل شانس قهرمانی‌ بسیار کم  است، هر چند سرمربی این تیم امیدوار است تراکتورسازی در نیم فصل در بین 3 تیم به کارش پایان دهد.

 به گزارش فوتبالی، تراکتورسازی تبریز در حالی در هفته‌ی پایانی به مصاف فولاد خوزستان می‌رود که شانس خیلی کمی برای قهرمانی نیم فصل دارد. ‌قرمزپوشان تبریزی در روی کاغذ به همراه سپاهان - پدیده و پرسپولیس 4 ضلع مربی هستند که می توانند قهرمان نیم فصل شوند.

شاگردان تقوی برای قهرمانی نیم فصل علاوه بر پیروزی برابر نماینده اهواز باید حواسشان به 6 بازی دیگر باشد تا اگر نتایج مطابق میل‌شان به این مقام ارزشمند دست یابند. تیم تراکتورسازی از 2187 حالت ممکن (سه به توان هفت چرا که هفت بازی برای مدعیان تا پایان نیم فصل مانده)  در 7 بازی تراکتورسازی - فولاد / سپاهان - پرسپولیس / پرسپولیس – ذوب‌آهن / پرسپولیس - پارس جنوبی جم / استقلال خوزستان - سپاهان / پدیده – ماشین‌سازی و استقلال - پدیده تنها در 4 حالت می تواند قهرمان شود. ‌

قرمز‌پوشان پس از پیروزی برابر فولاد خوزستان می‌توانند امیدوار به باخت سپاهان از هر 2 تیم پرسپولیس و استقلال خوزستان باشند همچنین باید امیدوار به باخت هر 2 بازی پدیده برابر ماشین سازی و استقلال باشند و  این که  پرسپولیس پس از برد سپاهان از 2 بازی با پارس‌جنوبی جم و ذوب‌آهن 4حالت باخت - باخت / مساوی - مساوی / باخت - مساوی و مساوی - باخت کسب کنند تا معجزه  ای برایشان در لیگ هجدهم شکل بگیرد و تراکتورسازی قهرمان نیم فصل شود.‌

در حالت کلی در این 7 بازی تعیین کننده قهرمان نیم فصل 2187 حالت اتفاق می‌افتد که تنها در 4 حالت تراکتورسازی قهرمان می‌شود یعنی کمتر از 0/18 درصد می‌توان شاگردان تقوی را قهرمان نیم فصل دانست به شرطی که تفاضل 16+ سپاهان دردسر نشود.

قرمزپوشان تبریزی که اکنون با 16امتیاز بهترین تیم میزبان لیگ برتر هستند و از بازی‌های خانگی خود 5 برد و 1 تساوی دارند می‌توانند جمع این امتیازاتخانگی  را به عدد 19 برسانند و به احتمال زیاد بهترین آمار نیم فصل را در میان تیم های لیگ برتر در بازیهای خانگی داشته باشند. 

در رده‌بندی بهترین تیم‌های میزبان تراکتورسازی و پدیده با 16 امیتاز اول و دوم هستند  و سپاهان و پرسپولیس با 15و 14 سوم و چهارم هستند و فقط در 2 حالت تراکتورسازی در صورت برد مقابل فولاد  خوزستان  عنوان بهترین میزبان نیم فصل را از دست می دهد: یکی این که پدیده اختلاف 5+ تفاضل را در بازی ماشین‌سازی از بین ببرد و دیگر این که پرسپولیس هر دو بازی خانگی خود مقابل ذوب‌آهن و پارس‌جنوبی را با پیروزی به پایان برساند .

این در حالی است که پدیده - پرسپولیس و سپاهان در نیم فصل اول 8 بازی خانگی دارند در حالی که تراکتور 7 بازی خانگی در نیم فصل اول انجام می دهد و 8 بازی خانگی در نیم فصل دوم انجام خواهد داد .

نکته قابل توجه در آمار تیم تراکتورسازی این است که در 8 بازی خانگی تنها 10 امتیاز کسب کرده است ولی اگر بازی فولاد را با پیروزی پشت سر بگذارد در هفت بازی  خانگی 19 امتیازی می شود که تقریبا 2برابر بازی‌های خارج از خانه امتیاز جمع آوری کرده است .

پرشورهای تبریزی در شرایط فعلی بهترین فرم لیگ برتر را دارند و از 6 بازی آخر خود در لیگ برتر 5 برد و  یک تساوی بدست آوردند که به خاطر تفاضل بهتر نسبت به سپاهان‌ در 6 بازی اخیر بهترین رده را دارند.

محمد تقوی هم با کسب 17 امتیاز از 8 بازی و متوسط امتیاز 2.12 پس از امیر قلعه نوعی و یحیی گل‌محمدی سرمربیان سپاهان و پدیده با متوسط امتیازی در هر بازی 2.23 در رده‌ی سوم قرار دارد و برانکو با متوسط امتیاز 2 در هر بازی در رده‌ی چهارم قرار دارد .

در صورتی که تقوی برابر فولاد به برتری دست یابد می‌تواند به متوسط امتیاز 2.22 برسد و در صورتی که امیر قلعه‌نویی و یحیی گل‌محمدی از 2بازی آینده خود نتوانند 6 امتیاز کامل را از آن خود کنند در این صورت تقوی بهترین مربی نیم فصل اول لیگ هجدهم می‌شود ولی اگر گل محمدی و قلعه‌نویی هر 2 بازی خود را ببرند بهترین مربی را از آن خود می‌کنند.

نگارنده: بهمن جهدی