چمنیان: اللهیار به زودی یک مهاجم تراز اول می‌شود

چمنیان: اللهیار به زودی یک مهاجم تراز اول می‌شود

وبسایت رسمی فوتبالی - جرقه درخشش اللهیار صیادمنش در بازی‌های نوجوانان جام ملت‌های آسیا در هند زده شد. جایی که اللهیار در بازی با عربستان به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شد و در حالی که ایران بازی را ۲ بر صفر عقب بود، با درخشش خود کاری کرد که ایران بازی را ۳ بر ۲ برد. اللهیار یک گل زد و یک گل ساخت. در ادامه او باز هم در ترکیب تیم ملی نوجوانان درخشید و در نهایت به همراه ایران نایب‌قهرمان شد. در جام جهانی هم شاهد بازی‌های خوب از اللهیار و گل‌های حساس از سوی او بودیم. 

به بهانه درخشش اللهیار صیادمنش در بازی با صنعت نفت به سراغ عباس چمنیان سرمربی تیم ملی نوجوانان رفتیم و از او خواستیم کمی در مورد شاگرد سابقش صحبت کند و اینکه چه دورنمایی در فوتبال برای او متصور است. 

عباس چمنیان در شروع صحبت‌هایش گفت: اللهیار روحیه جنگندگی دارد. این برای هر مهاجمی لازم است و اگر مهاجمی فاقد این فاکتور باشد، خیلی در فوتبال پیشرفت نخواهد کرد. در کنار این‌ها باید به میل گلزنی اللهیار اشاره کنم. او گلزنی را با همه وجود دوست دارد و برای گلزنی خیلی تلاش می‌کند. گلی که اللهیار در بازی با صنعت نفت زد، خصوصیت بارز بازیگری اش است. ما در جام جهانی از او خواسته بودیم روی خط دفاعی حریف فشار بیاورد و توپ گیری کند تا خط دفاعی ما فشار کمتری را متحمل شود. چراکه ما در بازی‌های جام جهانی با تیم‌های قوی بازی داشتیم و سبک بازی ما این بود که در زمین خودی پرتعداد باشیم. او این کار را به خوبی انجام داد و میزان توپ گیری او از بازیکنان حریف بیشتر از توپ گیری مدافعان ما بود. یقین می‌دانم اللهیار باز هم این گل‌ها را تکرار خواهد کرد. او به زودی تبدیل به یک مهاجم تراز اول می‌شود به شرطی که همیشه انگیزه گلزنی اش را حفظ کند. 

سرمربی تیم ملی نوجوانان در پایان گفت: اللهیار در برهه‌ای در تیم ملی نوجوانان افت کرده بود. حد فاصل بازی‌های آسیا تا جام جهانی. به این خاطر که او تک‌مهاجم تیم ملی نوجوانان بود، اما بعد از اینکه یک مهاجم جدید به ترکیب تیم اضافه کردیم، احساس خطر کرد و دوباره تبدیل به همان مهاجمی شد که ما انتظارش را داشتیم.

1984