مورینیو: ما در زمین سگ های دیوانه می خواهیم تا توپ را گاز بگیرند؛ شاگردانم بایددرک کنند که نبوغ در سادگی است

مورینیو: ما در زمین سگ های دیوانه می خواهیم تا توپ را گاز بگیرند؛ شاگردانم بایددرک کنند که نبوغ در سادگی است

سایت رسمی فوتبالی- ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی منچستریونایتد با لحن و ادبیات خاص خودش به انتقاد از بازیکنان خط میانی تیمش پرداخته است. بعد از تساوی 2-2 یوناتید مقابل ساوثهمپتون، ژوزه مورینیو در کنفرانس خبری شرکت کرد و از عملکرد شاگردانش در این بازی انتقادنمود.

مورینیو در آنالیز عملکرد بازیکنانش در این مسابقه گفت:« ما توپهای زیادی را در خط میانی از دست دادیم. توپهایی که می بایست از خط میانی به یک سوم پایانی زمین منتهی می شدند. پس با این وضعیت، سخت بود تا ثباتمان را حفظ کنیم. ما در 15 یا 20 دقیقه پایانی نیمه اول خیلی خوب کار کردیم و توانستیم ارتباط خوبی برقرار کرده و توپ را به مهاجمان تیم برسانیم و پاسهای خوبی بدهیم. همین ها کافی بود تا سرعت بازی مان افزایش پیدا کند. ولی در نیمه دوم دوباره مثل قبل شدیم. بازیکنان درک نمی کنند که سادگی، نبوغ است . آنها دائما به دنبال پیچیده کردن کار هستند. البته تیممان در این بازی روحیه خوبی داشت و خوب جنگید و شاهد این بودیم که بازیکنان با تمام توانشان مشغول نبرد بودند. می توانم از بازیکنانی مثل رشفورد، فیل جونز و خیلی های دیگر که احترامشان به پیراهن یونایتد را نشان دادند، به عنوان مثالهای مثبت نام ببرم.»

آقای خاص ادامه داد:« گل دوم حریف از روی یک ضربه آزاد مستقیم به ثمر رسید و گل اول هم به این خاطر بود که ما به اندازه کافی به پرسینگ نمی پرداختیم. این یکی از اشتباهات ما دراین بازی بود. اصلا مهم نیست که ما با چه سیستمی بازی می کنیم؛ همه چیز به توانایی ها و ویژگی های بازیکنان برمی گردد. امیدوارم از صحبتهایم برداشت بدی نشود وهمه منظورم را درک کنند.ما در زمین سگ های دیوانه زیادی نداریم که دائما توپ را گاز بگیرند.»

مورینیو مشکل تیمش را در خط میانی می داند. او در ادامه صحبتهایش گفت:« ما دراین بازی باید به دنبال سادگی در خط میانی می بودیم. با از دست دادن توپهای پی در پی در خط میانی، دینامیک تیم را از بین بردیم.»

6363