ورود اینفانتینو به جنجال فینال لیبرتادورس: تصمیم با کونمبول است؛ به نظر من بازی باید برگزار شود

ورود اینفانتینو به جنجال فینال لیبرتادورس: تصمیم با کونمبول است؛ به نظر من بازی باید برگزار شود

سایت رسمی فوتبالی- ساعاتی پیش مدیران باشگاه ریورپلاته با انتشار بیانیه ای امتناع این تیم از حضور در بازی برگشت فینال لیبرتادورس در شهر مادرید را اعلام کردند. همین موضوع باعث شد تا جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا هم وارد ماجرا شده و دراین رابطه اظهارنظر کند. اینفانتینو در این رابطه گفته که این سران کونمبول هستند که باید دراین رابطه تصمیم گیری کنند ولی تاکید کرد که نظر شخصی او این است که همیشه باید بازیها برگزار شوند. 

اینفانتینو که این روزها به خاطر شرکت در اجلاس G20 در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین به سر می برد در کنفرانسی خبری گفت:« توپ نباید متوقف شود. باید هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا بتوانیم شرایط مناسب برای برگزاری بازیها را فراهم کنیم.»

البته یک خبرنگار ورزشی اینفانتینو را درجریان بیانیه ریورپلاته و تصمیم سران این باشگاه درراستای امتناع از حضور در فینال شهر مادرید قرار داد. اینفانتینو درادامه صحبتهایش گفت:« از بیانیه ریورپلاته خبر نداشتم. مسئولان کونمبول باید تصمیم بگیرند. نظر شخصی من این است که همیشه باید بازی را برگزار کرد.» اینفانتینو پیش از اطلاع از بیانیه باشگاه ریورپلاته در مورد بازی برگشت فینال لیبرتادورس گفته بود:« این بازی یک جشن فوتبال آمریکای جنوبی است. این بازی در مادرید برگزار خواهد شد که یک آمریکای جنوبی کوچک است»

رئیس فیفا در ادامه صحبتهایش گفت:« این تنها بازی دنیا نیست که متاسفانه شرایط برگزاری اش فراهم نشد. هنوز در فوتبال با مشکلی به نام خشونت مواجه هستیم که باید آن را از بین ببریم. باید همه دست به دست هم دهیم و متحد شویم تا خشونت در فوتبال را نابود کنیم.»

6363