بیانیه تند ریورپلاته و امتناع از حضورشان در فینال مادرید: عدالت را رعایت کنید

بیانیه تند ریورپلاته و امتناع از حضورشان در فینال مادرید: عدالت را رعایت کنید

سایت رسمی فوتبالی- تصمیم یک طرفه مسئولان کونمبول برای تغییر دادن ورزشگاه میزبان بازی برگشت فینال کوپا لیبرتادورس، اصلا به مذاق مدیران باشگاه ریورپلاته خوش نیامده است و چند ساعت پیش این باشگاه با انتشار بیانیه ای به تشریح مسائل مختلفی پرداخته. از جمله نکات ذکر شده در این بیانیه این است که برگزاری بازی برگشت فینال در شهر مادرید، باعث می شود که شرایط برابر برای برگزاری بازی فینال زیرپا گذاشته شود؛ چرا که بازی رفت فینال در ورزشگاه بوکاجونیورز و در حضور هواداران این تیم برگزار شده بود.

قرار بر این بود که بازی برگشت فینال هم در ورزشگاه مونومنتال، ورزشگاه خانگی ریورپلاته برگزار شود ولی خشونت هواداران این تیم درخارج از ورزشگاه باعث شد تا این بازی لغو شده و بعد از دو بار لغو شدن این بازی، نهایتا تصمیم گرفته شد تا بازی برگشت فینال لیبرتادورس در شهر مادرید انجام شود.

در این بیانیه که به امضای رودولفو د اونوفریو، رئیس باشگاه ریورپلاته و ایگناسیو ویاروئل، یکی از مدیران ارشد این باشگاه رسیده، اعلام شده که مسئولیت اتفاقات خارج از ورزشگاه برعهده نیروهای پلیس بوده و تاکید شده که خود مسئولان کونمبول هم این را اعلام کرده اند. آنها در ادامه تاکید کردند که گرفتن میزبانی بازی برگشت لیبرتادورس از ریورپلاته، نوعی تناقض بزرگ را نشان می دهد و از همین رو، ریورپلاته از حضور در فینال مادرید امتناع خواهد کرد. آنها همچنین تاکید کردند که برگزاری بازی برگشت فینال در کشوری دیگر، برخلاف ذات این تورنمنت است؛ چرا که این تورنمنت در آمریکای جنوبی و با حضور تیمهایی از این منطقه برگزار می گردد.

تندترین بخش این بیانیه ، این بخش است:«گرفتن میزبانی از ریورپلاته، بر خلاف برابری حقوق تیمها در لیبرتادورس است (چرا که بازی رفت در ورزشگاه بوکا برگزار شده بود) و برگزاری بازی برگشت در کشوری دیگر، برخلاف قوانین لیبرتادورس خواهد بود.»

این بیانیه با این جمله به پایان می رسد:« به همین دلایل، ما این حق را برای خود قائل هستیم تا برای دفاع از حقوق قانونی ریورپلاته، تمام اقدامات قضایی مناسب را انجام دهیم.»

6363