داستانی حیرت آور درفوتبال ایرلند- لافوئنته: به من خبردادند که مرده ام و جنازه ام را به اسپانیا فرستاده اند

داستانی حیرت آور درفوتبال ایرلند- لافوئنته: به من خبردادند که مرده ام و جنازه ام را به اسپانیا فرستاده اند

سایت رسمی فوتبالی- فرناندو نونو لافوئنته فوتبالیست اسپانیایی تیم اف سی بالیبرک، این روزها تبدیل به یکی از سوژه های جالب توجه رسانه های بریتانیایی شده است. مسئولان تیم اف سی بالیبرک درآستانه برگزاری یکی از بازی های تیمشان در لیگ آماتور ایرلند با اعلام خبر مرگ لافوئنته در یک سانحه رانندگی، بازی را لغو کردند.

حالا این بازیکن اسپانیایی در گفتگو با کادنا سر در مورد این اتفاق عجیب وحیرت آور صحبت کرده است. لافوئنته دراین رابطه گفت:« روز چهارشنبه ساعت 8 صبح متوجه شدم که مرده ام! این را در تماس رئیس باشگاهمان فهمیدم. رئیس باشگاه ما در سان فرانسیسکو است و او با من تماس گرفت تا ببیند چه شده است.»

شاید او یکی از معدود کسانی باشد که درحالی که زنده بوده، خبر مرگش را دریافت کرده. لافوئنته ادامه داد:« گویا مسئولان باشگاه می خواستند یکی از بازیهای تیم را لغو کنند؛ نمی دانم ایده چه کسی بوده؛ اما آنها تصمیم گرفتند اعلام کنند که حالا که فرناندو اینجا نیست، بگوئیم که فرناندو مرده.»

داستان از زمانی آغاز شد که مسئولان باشگاه بالیبرک به مسئولان برگزاری لیگ آماتورهای ایرلند اعلام کردند که لافوئنته بازیکن اسپانیایی تیمشان به دلیل تصادف رانندگی فوت کرده است. خبر فوت او حتی در رسانه های محلی ایرلند هم منتشر شد. همین اتفاق باعث شد تا بازی بالیبرک مقابل آرکلو تاون لغو شود و طبق دستور مسئولان برگزاری لیگ لینستر سینیور ایرلند، درتمام بازیهای هفته یک دقیقه سکوت به احترام این بازیکن اسپانیایی رعایت شد. گویا لافوئنته زمانی متوجه این ماجرا شده که هواداران تیم برای اعلام حمایت از خانواده او در حال انتشار پیغامهایی بودند.

این بازیکن اسپانیایی بعد از اطلاع از ماجرا حسابی گیج و متحیر شده بود:« نزدیکانم برای من مقاله هایی در این رابطه را فرستادند و من متوجه شدم که مرده ام.» پس از آن مسئولان باشگاه با لافوئنته تماس گرفتند تا به او توضیحاتی را ارائه دهند و اطلاعاتی از او بگیرند. 

فرناندو درادامه صحبت هایش گفت:« آنها حتی اعلام کردند که جنازه من به اسپانیا بازگردانده شده است. خوشبختانه خبر مرگم به خانواده ام نرسید. به محض اطلاع از این ماجرا، به خانواده ام و نامزدم زنگ زدم. اما در بازی تیم، کاپیتان های تمام تیمها بازوبند مشکی برای ادای احترام به من بازوبند مشکی بستند ویک دقیقه سکوت در بازیها رعایت شد.»

البته مسئولان باشگاه اف سی بالیبرک از فرناندو لافوئنته به خاطر این رفتار عذرخواهی کردند. آنها با انتشار بیانیه ای در صفحه رسمی باشگاه در فیس بوک ضمن عذرخواهی از این بازیکن اسپانیایی اعلام کردند که این اشتباهی بزرگ و غیرقابل پذیرش بوده است که توسط فردی که مشکلات شخصیتی عمیقی دارد رخ داده. سران این باشگاه همچنین اعلام کردند که فردی که باعث وقوع چنین اشتباهی شده از سمتش اخراج شده است.

6363