نمره بیست هواداران سرخپوش در دربی شمالی ها (عکس)

نمره بیست هواداران سرخپوش در دربی شمالی ها (عکس)

به گزارش "ورزش سه" لیگ هجدهم را می‌توان یکی از پرتنش‌ترین مسابقات چند سال اخیر فوتبال ایران دانست. مسابقه پرسپولیس با دو تیم استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان نمونه بارز آن است.

جایی که در اهواز از شاگردان برانکو با سنگ پذیرایی شد و در تهران درگیری با مسجدسلیمانی‌ها به حدی بود که شاهد انواع فحاشی از دو طرف و حتی چاقوکشی بر روی یکدیگر بودیم.


جدیدترین ورژن این درگیری هم به بازی تراکتور و پرسپولیس باز می‌گردد. جایی که برافراشته شدن برچم ژاپن آتش اختلافات را روشن و با فحاشی طرف مقابل گسترده شد. اختلافی که به بازی روز گذشته با ماشین‌سازی هم کشیده شد و شاهد تنش‌هایی در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز بودیم.


اما کیلومترها آن طرف‌تر قضیه فرق داشت. جایی که نساجی مازندران در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر و در یک فضای به یاد ماندنی از سپیدرود میزبانی کرد. نساج‌ها سابقه درگیری با هواداران خونه به خونه بابل را دارند و درگیری رشتی‌ها با انزلی‌چی‌ها آوازه خاص و عام شده است.


اما در دربی حساس روز گذشته به هیچ عنوان خبری از این درگیری‌ها نبود. هواداران مازنی به محض ورود رشتی‌ها با بلندگوی خاصی که در دست لیدر نساجی بود به هواداران سپیدرود خوش آمد گفتند و از آن‌ها استقبال گرمی کردند.


نکته جالب توجه این بود که در طول نود دقیقه مسابقه هیچ کدام از طرفداران دو تیم به یکدیگر توهین نکردند و تنها به تشویق تیم خود مشغول بودند. صحنه‌ای کمیاب در فوتبال ایران که حالا در دربی خزر دیدیم. در نهایت هم بدون هیچ حاشیه خاصی شاهد یک بازی جذاب بودیم که همه چیز داشت. از موقعیت‌های فراوان گرفته تا چهار گل و حتی اخراج در دقایق آخر مسابقه.


عکس: مسعود اکبری