دل بوسکه: درک نمی کنم مسی بین سه نامزد نهایی توپ طلا نباشد؛ فاصله رئال با بارسا تنها 5 امتیاز است

دل بوسکه: درک نمی کنم مسی بین سه نامزد نهایی توپ طلا نباشد؛ فاصله رئال با بارسا تنها 5 امتیاز است

سایت رسمی فوتبالی- ویسنته دل بوسکه سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا در گفتگوبا برنامه ال لارگروی شبکه سر، تعجبش را نسبت به لیست نهایی توپ طلای سال 2018 ابراز کرد و نظرش را در مورد اختلاف ایسکو و سولاری مطرح نمود.

سرمربی سابق ماتادورها راجع به اختلافات ایسکو با سانتیاگو سولاری سرمربی جدید مادریدی ها گفت:« یک سرمربی باید وظایف خودش را انجام دهد و یک بازیکن هم باید بداند که چه زمانی بازی می کند و چه زمانی بازی نمی کند.او باید رفتاری مثال زدنی در جمع هم تیمی هایش داشته باشد. سولاری شخصیت بزرگی دارد و کاملا آماده هدایت رئال است. رئال هم آنقدرها از بارسلونا دور نیست و تنها 5 امتیاز با این تیم فاصله دارد و فاصله شان با سویای صدرنشین هم 6 امتیاز است. وقتی هنوز اینقدر زمان تا پایان فصل باقی است، این فاصله زیادی نخواهد بود.» 

دل بوسکه در مورد قرار نگرفتن نام مسی در جمع سه نامزد نهایی توپ طلای سال 2018 گفت:« باورم نمی شود. واقعا تعجب می کنم که مسی در جمع 3نامزد نهایی دریافت توپ طلای امسال نیست. آنقدر تعجب کرده ام که حتی نمی توانم درک کنم.»


او همچنین درمورد برکناری لوپتگی و روی کار آمدن سولاری در باشگاه مادریدی گفت:« انتصاب یک سرمربی در میانه های فصل، آشفتگی بزرگی را به همراه دارد. در مجموع این کار خیلی بدی است. یک لغزش بزرگ در زمان اعتماد به وجهه یک سرمربی است.» البته دل بوسکه ترجیح داد تا زیاد وارد این بحث نشود و گفت:« رئال در سالهای اخیر تکیه زیادی بر مودریچ و کروس داشته. در رختکن رئال ترکیبی از بازیکنان جوان و بازیکنان باتجربه می بینیم.»

دل بوسکه در بخش دیگری از صحبتهایش به تمجید از عملکرد لوئیس انریکه روی نیمکت سرمربیگری اسپانیا پرداخت و گفت:«تیم ما در دستان فرد مناسبی به نام انریکه قرار دارد. با اخراج لوپتگی، هیچ کسی برنده نشد و فرصتی که برای پیوستن او به رئال مادرید فراهم شده بود، فرصت دلنشینی بود.» سرمربی سابق ماتادورها در مورد شرایط رقابتهای لالیگا گفت:« تیمهایی هستند که حتی خودشان هم انتظار نداشتند که در بخش بالایی جدول قرار بگیرند. حالا سویا صدرنشین جدول است و فاصله میان برخی تیمها خیلی کم است و این اتفاق خوبی برای فوتبال اسپانیاست.»

بخش پایانی صحبتهای دل بوسکه درمورد برگزاری فینال کوپا لیبرتادورس در شهر مادرید بود. او در این رابطه گفت:« این یک بازی بزرگ خواهد بود.در آرژانتین اتفاقاتی رخ داد که فاصله زیادی با معنا و مفهوم واقعی ورزش داشت. امیدواریم که اینجا در مادرید، ورزشی ترین اتفاقات ممکن را دراین فینال ببینیم.»

6363