ماشین سازی صفر- پرسپولیس یک/ پسرشجاع پرسپولیس ناجی قرمزها در تبریز

ماشین سازی صفر- پرسپولیس یک/ پسرشجاع پرسپولیس ناجی قرمزها در تبریز

وب سایت رسمی فوتبالی- چهاردهمین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با پیروزی پرسپولیس مقابل ماشین سازی تبریز پیگیری شد.

به گزارش فوتبالی ، تیم‌های فوتبال ماشین‌سازی تبریز و پرسپولیس از ساعت 15 امروز (پنجشنبه) در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز به مصاف هم رفتند که این مسابقه با برتری یک بر صفر پرسپولیس خاتمه یافت.

داور: سیدرضا مهدوی

کمک‌داوران:میریعقوب حجتی و حمیدرضا کنعانی

کارت زرد: امید عالیشاه از پرسپولیس و سعید مهری از ماشین سازی

کارت قرمز:-

گل: شجاع خلیل زاده ( 90+3) برای پرسپولیس 

ترکیب ماشین سازی: دخسوس، احمد موسوی، محمد اهل شاخه، محمدحسین کنعانی، پیمان بابایی، رضا خالقی فر، فرید بهزادی( 89- محمد قادری) ، مسیح زاهدی، محمد خرم الحسینی، سعید مهری و احمد زنده روح 

سرمربی: رضا مهاجری

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، سید جلال حسینی، محسن ربیع خواه، احمد نوراللهی، علی علیپور( 82- محمد امین اسدی)، گادوین منشا، بشار رسن، آدام همتی، حمیدرضا طاهرخانی( 56- سعید حسین پور) و امید عالیشاه

سرمربی: برانکو

لحظات حساس:

دقیقه 1: کرنر خطرناک تیم پرسپولیس را عالیشاه روی دروازه ماشین سازی فرستاد اما دخسوس قبل از سایر بازیکنان این توپ را مال خود کرد. 

دقیقه 3: تیم ماشین سازی صاحب موقعیت خوبی شد اما مهاجم این تیم در آفساید قرار داشت و نتوانست از این توپ استفاده کند. 

دقیقه 4: منشا در شرایط نامساعدی صاحب توپ شد و نتوانست از این توپ استفاده کند. در نهایت یک کرنر برای پرسپولیس به دست آمد اما دخسوس این توپ را دور کرد.

دقیقه 7 : حرکت خوب علی علیپور باعث شد تا منشا در موقعیت گلزنی خوبی قرار بگیرد اما ضربه این بازیکن با برخورد به پای مدافع ماشین سازی به کرنر رفت. 

دقیقه 10 : کرنر خطرناک تیم ماشین سازی را مدافعان پرسپولیس دور کردند.

دقیقه 15: اشتباه علیرضا بیرانوند در دفع توپ باعث شد تا مسیح زاهدی در موقعیت خوبی قرار بگیرد اما ضربه بی دقت او از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. 

دقیقه 17:علی علیپور در موقعیت خوبی صاحب توپ شد اما قبل از آن کمک داور بازی پرچم خود را به نشانه آفساید بالای سر برده بود. 

دقیقه 26: پرتاب اوت بلند بازیکنان ماشین‌سازی توسط بیرانوند دفع ناقص شد تا توپ در مقابل دروزاه به مسیح زاهدی برسد و ضربه این به نحو خطرناکی از کنار دروازه عبور کرد.

دقیقه ۳۳: خالقی‌فر بهترین موقعیت ماشین سازی را از دست داد. ضربه این بازیکن با دفاع شجاع خلیل زاده روبرو شد و ضربه دوم را هم سید جلال حسینی از مقابل دروازه دور کرد. 

دقیقه ۳۴:  امید عالیشاه بهترین موقعیت پرسپولیس را از دست داد. ضربه محکم این بازیکن را دخسوس به زیبایی دور کرد تا دروازه اش بسته بماند.

دقیقه 36: پس از اینکه پیمان بابایی به محوطه جریمه پرسپولیس نفوذ کرد، با علیرضا بیرانوند تک به تک شد که سنگربان پرسپولیس، ضربه بابایی را دفع کرد. پس از یک رفت و برگشت، پیمان بابایی ضربه تک ضربی را روانه دروازه پرسپولیس کرد که احمد نوراللهی با ضربه سر، توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 42: عالیشاه از سمت چپ دروازه ماشین‌سازی وارد محوطه جریمه شد و شوتی به سمت دروازه حریف زد که با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 2+45: بازی به خاطر درگیری لفظی علیرضا بیرانوند با احمد نوراللهی و سایر بازیکنان پرسپولیس به مدت چند ثانیه متوقف شد که مهدوی داور مسابقه به دروازه‌بان پرسپولیس تذکر داد.

دقیقه 47: ضربه محکم و سر ضرب علی علیپور توسط دخسوس به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 48: ضربه محکم اما بی دقت سید جلال حسینی از بالای دروازه ماشین سازی با فاصله به بیرون رفت.

دقیقه 51- ارسال گادوین منشا روی دروازه با ضربه سر بشار رسن همراه بود و علیپور می توانست روی شش قدم دروازه را باز کند اما دخسوس با خروج به موقع ازمهاجم پرسپولیس خطا گرفت و فرصت از بین رفت.

دقیقه 62- مسیح زاهدی روی موقعیتی که داشت دروازه بیرانوند را تهدید کرد اما شوت محکم او که از بیرون هجده قدم به زاویه مخالف و سمت راست زده شد با اختلاف اندک به بیرون رفت.

دقیقه 66-  شوت کات دار و زیبای گادوین منشا که درآستانه ورود به دروازه بود توسط دخسوس که در این بازی نمایش خوبی داشت به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 73: سانتر منشا به عالیشاه رسید اما ضربه سر این بازیکن با خطا همراه بود که با سوت داور این خطا گرفته شد.

دقیقه 83: سعید مهری در محوطه جریمه صاحب توپ شد که پس از چرخش، ضربه‌ای به سمت دروازه پرسپولیس زد که توپ در دستان بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه 86: پس از اینکه عالیشاه نتوانست به توپ برسد، توپ را بیرون از زمین در اختیار گرفت و آن را به سمت تماشاگران زد. پس از این اتفاق، میان بازیکنان ماشین‌سازی با عالیشاه درگیری ایجاد شد. مهدوی پس از این اتفاق به عالیشاه کارت زرد نشان داد.

دقیقه 89: شوت بشار رسن از گوشه محوطه جریمه با واکنش بسیار خوب دخسوس همراه بود.

دقیقه 3+90: پس از درگیری لفظی احمد نوراللهی و سعید مهری، مهدوی به هر دو بازیکن اخطار داد.

دقیقه 3+90: سانتر امید عالیشاه روی دروازه ماشین‌سازی را شجاع خلیل‌زاده با ضربه سر گل کرد و قفل دروازه ماشین‌سازی را شکست.

دقیقه 5+90: پاس در عمق منشا برای اسدی، این بازیکن را با دخسوس تک به تک کرد. اسدی توپ را وارد دروازه کرد که داور این گل را آفساید اعلام کرد.

حاشیه های بازی:

۳ هزار تماشاگر در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز حاضر هستند تا دیدار تیم‌های ماشین سازی و پرسپولیس را تماشا کنند.

پرچم تراکتورسازی نیز در ورزشگاه بنیان دیزل دیده می شود.

 بیشتر تماشاگران تبریزی و طرفدار تراکتورسازی و ماشین سازی هستند.

 با اینکه گفته می شد احتمال دارد پرچم کشور ژاپن در ورزشگاه بنیان دیزل آورده شود، اما هنوز پرچم این کشور در ورزشگاه دیده نمی شود.

 تعداد تماشاگران پرسپولیس فعلا نزدیک به 100 نفر بوده و بخش کوچکی از ورزشگاه را به خود اختصاص داده‌اند.

رضا خالقی‌فر بازیکن پیشین تیم پرسپولیس که در ماشین سازی حضور دارد در زمان گرم کردن به سمت برانکو و سایر مربیان پرسپولیس رفت و با انها به خوش و بش پرداخت.

 همچنین علی اصغر وطن پرست در سال 1355 گزارش بازی تیم های ماشین سازی تبریز با پرسپولیس تهران را از ورزشگاه باغشمال تبریز(تختی) برعهده داشت. حالا بعد از 32 سال پسر وطن پرست به نام میلاد وطیفه گزارش بازی را از تلویزیون برعهده داشته و این بازی را گزارش خواهد کرد.

 محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی وارد ورزشگاه بنیان دیزل شد و به شدت از سوی هواداران تشویق شد. وی به سمت هواداران تیم رفت تا به احساسات آنان پاسخ دهد.

7655