بیزنس خانوادگی امباپه؛ از فروش کلاه تا حق پخش تصاویر کیلیان

بیزنس خانوادگی امباپه؛ از فروش کلاه تا حق پخش تصاویر کیلیان

سایت رسمی فوتبالی- کیلیان امباپه حالا و در سن 19 سالگی یک شرکت کوچک دارد. مدیریت این شرکت برعهده والدینش است و این درحقیقت بیزنسی خانوادگی است که حق تصویر و قراردادهای این بازیکن آینده دار دنیای فوتبال را دراختیار دارد.

در شرایطی که بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال چندین مشاور، مدیربرنامه و دستیار دارند، امباپه ترجیح می دهد تا تنها به والدینش و یک خانم وکیل پاریسی متخصص در امور ورزشی اعتماد کند. هدف خانواده امباپه از راه اندازی این شرکت، این نیست که در مدت زمان کوتاهی به درآمدزایی هنگفتی برسد و هدف آنها این است که با اتکا به مهارتها و توانایی های فوتبالی این ستاره 19 ساله ، آینده ای روشن و درخشان را رقم بزنند.

امباپه درهمین سن و سال کم به رکوردشکنی عادت کرده و پس از قهرمانی درجام جهانی با تیم ملی کشورش، حالا برای رسیدن به موفقیتهای بیشتر خیز برمی دارد. عملکرد خوب او در زمین چمن هم نوید روزهای روشن تری را می دهد.

ویلفرید، پدر امباپه که رگ و ریشه ای کامرونی دارد، سالها مسئول ورزشی باشگاه بوندی، شهری فقیر و کارگرنشین در شمال شرقی پاریس بوده. خود کیلیان در بوندی متولد شده و درهمین شهر رشد کرده است. وقتی کیلیان درسن 15 سالگی به موناکو پیوست، پدرش همیشه در کنارش بود و در سال 2017 که او با رد پیشنهاد رئال مادرید، با قراردادی 180 میلیون یورویی به پاری سن ژرمن پیوست نیز در حقیقت این کار را به توصیه پدرش انجام داد.

فایزا، مادر امباپه هم که در جوانی والیبال بازی می کرده، همراه با خانم دلفین وریدن، وکیل امباپه کارهای تجاری این شرکت را انجام می دهد و در عین حال مراقب حق پخش تصاویر پسرش هست که  در دو سال اخیر به اوج قله موفقیت رسیده است.

این سه عضو خانواده امباپه بیزنسی میلیونی و موفقیت آمیز را استارت زده اند و آینده ای روشن انتظار این شرکت را می کشد. چرا که امباپه در اوج جوانی است و با روندی که در دنیای فوتبال پیش رو گرفته، درسالهای آتی می تواند یکی از برترین بازیکنان دنیای فوتبال شود. به عنوان مثال او اخیرا با یک برند ساعت سازی سوئیسی قراردادی را بسته تا از این پس چهره تبلیغاتی این برند شده و جای اوسائین بولت را بگیرد.

وکیل امباپه هم به بررسی شرایط مختلفی می پردازد که امباپه بابهره گیری از این شرایط بتواند قراردادهای ارزشمندتری را ببندد. قرارداد با این برند ساعت سوئیسی دومین قرارداد تجاری بزرگ امباپه بود و تا پیش از این تنها یک برند لباسهای ورزشی توانسته بود تا امباپه را متقاعد کند تا با قراردادی 2 میلیون یورویی تصویر او را دراختیار داشته باشد.

انتظار می رود که در سالهای آتی قراردادی تجاری زیادی به امباپه پیشنهاد شود و او درطول ماه های اخیر هم پیشنهادات زیادی را رد کرده است. طبق گفته وکیل امباپه بعد از قهرمانی فرانسه در جام جهانی، او 200 تماس از کمپانی های مختلف برای امضای قراردادهای تبلیغاتی داشته ولی خود امباپه نظر دیگری دارد.  خود امباپه به روزنامه فیگارو گفته:« ایده من این نیست که پول زیادی دربیاورم. بلکه به دنبال همکاری با برندهایی هستم که تصویر مثبتی از من ارائه دهند.»


این روزها و با توجه به درآمد بالای امباپه در باشگاه پاریسی، او اصلا نگران مسائل مالی نیست. او سالانه دستمزدی 17.5 میلیون یورویی از پاری سن ژرمن می گیرد و خانواده او نیز بیزنسهای کوچکی از جمله فروش کلاه با طرح KM که مخفف نام کیلیان امباپه است را دنبال می کنند. قیمت هریک از این کلاه ها در اینترنت 35 یورو است و در دوماه اخیر، بیش از 2000 تا از این کلاه ها به فروش رفته اند. خانواده امباپه قصد دارند تا این تجارت را گسترش دهند و محصولات دیگری را هم به بازار عرضه کنند.

فعالیت امباپه در خارج از دنیای فوتبال منحصر به خودش و خانواده اش است. خود کیلیان امباپه شخصا مدیریت صفحاتش در شبکه های اجتماعی را برعهده دارد و کمتر وارد حاشیه می شود. این درحالی است که رسانه های خبری دست از سر او برنمی دارند. پیش از این صحبتهایی از آشنایی و رفت و آمد امباپه با دختر پادشاه موناکو مطرح بود و بعد گمانه زنی هایی درمورد ارتباط وآشنایی او با دختر شایسته فرانسه در سال 2017 به گوش رسید. اما امباپه نه به میهمانی های شبانه می رود و نه زیاد در محافل عمومی ظاهر می شود و به همین خاطر اصلا خوراک خوبی برای اخبار زرد نیست. سردبیر یکی از رسانه های خبری فرانسه در مورد او گفته:«امباپه پسری مثال زدنی است. او نسبت به سن و سالش، مسئولیت حیرت آوری درمورد زندگی اش دارد.»

6363