لغو دوباره فینال امشب کوپا لیبرتادورس؛ تاریخ برگزاری بازی، مشخص نیست

لغو دوباره فینال امشب کوپا لیبرتادورس؛ تاریخ برگزاری بازی، مشخص نیست

سایت رسمی فوتبالی- دیدار برگشت فینال کوپا لیبرتادورس میان دو تیم ریورپلاته و بوکاجونیورز قرار بود تا جمعه شب برگزار شود. اما به دلیل آشوبهای اطراف استادیوم و اتفاقات تلخی که رخ داد ، این بازی در ابتدا دوبار به تعویق افتاد و نهایتا لغو شد و قرار بر این بود تا بازی شنبه شب برگزار شود.

حالا آقای آلخاندرو دومینگس، رئیس کونمبول اعلام کرده که بازی شنبه شب نیز لغو شده است. او در این رابطه گفت:« بازی را لغو می کنیم. روسای دوباشگاه در دفتر کونمبول حضور دارند تا تاریخ و ساعت دیگری را برای برگزاری این بازی تعیین کنیم.»

این تصمیم درشرایطی گرفته شد که هواداران زیادی به ورزشگاه مونومنتال رفته بودند و آنها ناامیدانه دوباره ورزشگاه را ترک کردند.


اوراسیو رودریگس، نماینده دولت در شهر بوئنوس آیرس دراین رابطه گفته:« مقابل برخی چیزها نمی شود جنگید و آن هم حماقت انسانی است. به همین خاطر از افراد می خواهیم که توجه کنند. نمی خواهیم کلی گویی کنیم. اما روز جمعه، 60 هزار نفر در ورزشگاه حضور یافتند و همه چیز صلح آمیز پیش می رفت. مشکل را هواداران افراطی ایجاد کردند.یک گروه مافیایی که بیش از 50 سال است در فوتبال رخنه کرده. ما تمام اقدامات امنیتی را تدارک دیده بودیم ولی مبارزه با حماقت انسانی خیلی سخت است. چون این حماقت پایانی ندارد.این مشکل همه آرژآنتینی ها نیست و مشکل افراد افراطی است.»

قرار براین است که صبح روز سه شنبه جلسه ای میان روسای دوباشگاه و مدیران کونمبول در پاراگوئه تشکیل شود تا تاریخ دیگری برای برگزاری بازی تعیین گردد. رسانه های آرژانتینی در گزارشهایشان اعلام کرده اند که احتمالا این بازی روز شنبه 8 دسامبر  برگزار خواهدشد.

 

  6363