درخواست رسمی بوکا جونیورز: فینال را لغو کنید و ریور پلاته را جریمه کنید

درخواست رسمی بوکا جونیورز: فینال را لغو کنید و ریور پلاته را جریمه کنید

سایت رسمی فوتبالی – باشگاه بوکا جونیورز از کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (CONMEBOL) خواسته که بازی برگشت فینال لیبرتادورس را لغو کند و ریور پلاته را جریمه کند. بازی دو تیم قرار بود دیشب برگزار شود اما پس از حمله طرفداران ریور به اتوبوس بازیکنان بوکا، به امشب موکول شد.

شیشه‌های اتوبوس بازیکنان بوکا شکسته شد و هرچند اتوبوس سرانجام به زمین رسید، اما پابلو پرس، کاپیتان بوکا و گونسالو لاماردو، هم‌تیمی او برای معاینه به بیمارستان منتقل شدند. بازیکنان دیگر تیم هم تحت تاثیر اسپری فلفل بودند.

مقامات پزشکی CONMEBOL اعلام کردند که آسیب‌هایی که به بازیکنان بوکا وارد شده جزئی بوده است و بازی می‌تواند انجام شود. اما پس از چند بار تاخیر در آغاز مسابقه، در نهایت تصمیم بر این شد که بازی 24 ساعت به تعویق انداخته شود. 

حالا باشگاه بوکا جونیورز بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن آورده است: «باشگاه بوکا جونیورز از CONMEBOL رسما درخواست کرده که فینال کوپا لیبرتادورس در شرایط برابر برگزار شود. این چیزی است که روسای بوکا و ریور بر سر آن توافق کردند. بازیکنان بوکا می‌خواستند بازی به دلیل اتفاقات روی‌داده به تعویق بیفتد. حالا باشگاه بوکا به این نتیجه رسیده که به دلیل خشونتی که در حوالی ورزشگاه روی داده، و شدت و جدی بودن این خشونت، و تبعاتی که خواهد داشت، شرایط برای برگزاری مسابقه مهیا نیست و درخواست می‌کند که بازی لغو شود، و تحریم‌های لازم طبق ماده 18 اعمال شود.»

طبق ماده 18، باشگاه‌ها در صورت تخطی از قوانین با جریمه مالی، لغو مسابقات، انجام بازی پشت درهای بسته، و پس گرفتن قهرمانی روبرو می‌شوند.

باشگاه ریور 9 دقیقه بعد از بیانیه بوکا در توییتی نوشت که بازی با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

8444