معمای دمبله

معمای دمبله

سایت رسمی فوتبالی – ارنستو والورده، که از گل خوردن‌های بارسلونا در لالیگا خسته شده است، عثمان دمبله را در جریان دیدار مهم در خانه اتلتیکو مادرید روی نیمکت نشاند. او تا زمانی روی نیمکت نشست که والورده دیگر چاره‌ای جز به میدان فرستادن او نداشت.

پس از آن که دیه‌گو کاستا دروازه مارک آندره تر اشتگن را باز کرد، مربی دمبله را به زمین فرستاد تا آن بارقه‌های لازم را به تیم بیفزاید، چیزی که بارسلونا مقابل اتلتیکو مادرید با دفاع سرسختش نیاز داشت.

این بازیکن فرانسوی انتخابی مناسب بود. او با اراده بالا وارد زمین شد و می‌دانست که تیم چه نیازی به او دارد. او تنها 9 دقیقه نیاز داشت تا تیمش را نجات بدهد.

این بازیکن هرچند که از نظر حرفه‌ای بودن دچار مشکل است، اما در این فصل سرنوشت‌ساز بوده است. 

او البته در داخل میدان طوری بوده که نمی‌توان به تصمیم والورده برای نیمکت‌نشینی‌اش خرده گرفت. او از نظر تاکتیکی آگاهی بالایی ندارد و در تیمی که می‌خواهد در همه جنبه‌های بازی مسلط باشد، دردسرهای زیادی درست کرده است. اما با این حال، زمانی که اوضاع بارسلونا خراب بوده، او تیم را نجات داده است.

دمبله در این فصل 10 امتیاز برای بارسلونا به همراه آورده است. او دیروز یک امتیاز را نجات داد، و در خانه وایکانو هم گل زد و کمک کرد تیمش سه بر دو پیروز شود. او همچنین در آنوئتا و سوریا هم دو گل زد که همین گل‌ها باعث شد تیم پیروز شود. او همچنین در سوپرجام اسپانیا هم گل زد. 

پس از بازی، از بازیکنان بارسلونا درباره دمبله سوال شد. سرخیو بوسکتس گفت: «این گل به سود اوست اما او باید هم در زندگی شخصی و هم در فوتبال بهتر از این کار کند. ما باید به او کمک کنیم چون او خیلی جوان است و ما می‌دانیم که او می‌تواند بسیار به تیم ما کمک کند.»

هفته‌های پیش رو سرنوشت دمبله را تعیین خواهد کرد و مشخص خواهد کرد که آیا دمبله به هشدارها توجه کرده یا نه.

8444