ارزش رختکن بارسلونا، دوبرابر رختکن اتلتیکومادرید

ارزش رختکن بارسلونا، دوبرابر رختکن اتلتیکومادرید

سایت رسمی فوتبالی- اتلتیکومادرید در طول سالهای اخیر همواره کوشیده تا خودش را به غولهای فوتبال اسپانیا نزدیک کند و دراین مسیر نسبتا موفق بوده؛ آنها برای محقق کردن این هدف، بودجه ای حدودا 400 میلیونی را هزینه کرده اند که رقمی هنگفت برای این تیم به حساب می آید. البته آنها در رنکینگ باشگاه های اروپایی با بیشترین رقم سرمایه گذاری در دنیای فوتبال، در رده های سیزدهم و چهاردهم جای دارند و هدفشان این است که بتوانند همچنان روند رو به جلویشان را ادامه دهند؛ البته هنوز فاصله زیادی با بزرگان فوتبال اروپا دارند.

اتلتیکو شنبه در شرایطی به مصاف بارسلونا می رود که این فرصت برایشان فراهم است تا از جایگاه آبی اناری ها در جدول لالیگا پیشی بگیرند ونکته جالب توجه اینجاست که فاصله میان ارزش مادی رختکن دوتیم، همچنان فاصله هنگفتی است. 

ارزش بازیکنان حاضر در رختکن این فصل بارسلونا 632 میلیون یورو است و رختکن اتلتیکو، 293 میلیون یورو ارزش دارند واین درحالی است که فصل گذشته ارزش رختکن این تیم 237 میلیون یورو بود.

رقابتهای لالیگا از نظر شفافیت و کنترل مسائل مالی باشگاه ها، شرایط باثباتی دارد و مبالغ پرداختی باشگاه ها به بازیکنان، سرمربی تیم، دستیاران او و مربی بدنساز تیم و هزینه های تیمهای پایه ای را کاملا زیرنظر دارد.

جایگاه رئال مادرید در لیست تیمهای پرهزینه لالیگا بین بارسلونا و اتلتیکو قراردارد و ارزش رختکن این تیم 566 میلیون یورو است. آنها در رده چهارم رنکینگ تیمهای لالیگا قرار دارند. فاصله زیادی با تیمهایی مثل والنسیا با ارزش 164 میلیون یورویی و سویا با ارزش 162 میلیون یورویی دارند.  

درشرایطی که اتلتیکویی ها تلاش می کنند تا خود را به تیم بزرگ فوتبال اسپانیا نزدیک کنند، می توان دید که آنها توانسته اند دراین مسیر از سایر تیمها فاصله بگیرند و در پشت سرشان تیم خاصی دیده نمی شود. شرایط رقابتی اتلتیکو با درنظر داشتن رقم بودجه شان قابل تحسین است و می توان این تیم را الگویی سالم برای هرتیم باشگاهی ای دانست.

ارزش رختکن تیمهای لیگ اسپانیا درفصل 19-2018؛ ارقام به هزار یورو درج شده اند.

6363