ایران امن است اما عربستان نمی‌آید

ایران امن است اما عربستان نمی‌آید

به گزارش "ورزش سه"، این در حالی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به بهانه امنیتی دیدار تیم های عربستانی با تیم های ایرانی و قطر را در کشور ثالث برگزار می کند! هر چند برای خیلی ها روشن شده است اشاره به مسایل امنیتی فقط یک بهانه است و مسایل سیاسی در اتخاذ این تصمیم دخیل است. سال های سال است تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در کشورهای ثالث از تیم های عربستانی میزبانی می کنند و این موضوع جدا از بار مالی موجب شده تا تیم های ایرانی در مصاف با تیم های عربستانی از موهبت حمایت تماشاگر برخوردار نباشند و تلاش های دیپلماتیک فدراسیون فوتبال هم تا اکنون جواب نداده است.

اما در خبر ایران به عنوان یکی از کشورهای امن جهان برای مسافرت این چنین آمده است: نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد ایران بعد از کشورهایی مانند انگلیس، اسلوونی، دانمارک و سوئیس در زمره امن‌ترین کشورهای دنیا برای سفر قرار دارد. شمار زیادی از کشورهای اروپایی، از جمله انگلستان در فهرست کشورهای کم‌خطر قرار دارند. در میان کشورهای آسیایی، ایران، اردن، عمان، امارات، کویت، گرجستان، آذربایجان، ارمنستان و ازبکستان در این طبقه جا دارند. کانادا، آمریکا، استرالیا و نیوزلند هم جزو کشورهای کم‌خطر هستند. سوریه، یمن، افغانستان، لیبی، سودان جنوبی و سومالی برخی از کشورهایی هستند که در دسته پنجم، یعنی خطر مفرط قرار گرفته‌اند.

فدراسیون فوتبال ایران برای تغییر وضعیت به دادگاه بین المللی ورزش شکایت کرده است و این شکایت اگر هم منجر به صدور رای هم شده باشد که مورد اشاره شیخ سلمان بود تا اکنون پاسخ مثبتی برای ایرانی ها نداشته است. با وجود اینکه در سال های اخیر هم رئیس فیفا و هم رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا به تهران سفر کرده اند و دراین باره صحبت هایی با آنها شده بود. این رفتارها نشان می دهد بر خلاف شعار فیفا سیاست در تصمیم های کلان فوتبال دخیل است. عربستان با هر کشوری از نظر سیاسی به مشکل بربخورد تیم های فوتبالش حق سفر به آن کشور را نخواهند داشت. ابتدا تیم های عربستانی از سوی وزارت امور خارجه این کشور از سفر به ایران منع شده اند و حالا قطر. اگر در آینده یمن هم وارد جدول لیگ قهرمانان آسیا شود احتمالا بازی تیم های عربستانی با یمنی هم در کشور ثالث برگزار خواهد شد.