آمریکایی ها هم لوپتگی را نخواستند

آمریکایی ها هم لوپتگی را نخواستند

سایت رسمی فوتبالی- در روزها و هفته های اخیر نام جولن لوپتگی سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا و باشگاه رئال مادرید به عنوان یکی از گزینه های هدایت تیم ملی آمریکا به گوش می رسید. 

طبق گزارش منتشره در اسپورتس ایلوستریتد، سرمربی اسپانیایی به مسئولان فدراسیون فوتبال آمریکا و آقای استوارت، مدیر ورزشی فدراسیون فوتبال آمریکا پیشنهاد شده بود. اما آقای استورات حالا اعلام کرده که تمایلی به همکاری با لوپتگی ندارند. بنا بر این گزارش، آنها به آقای لوپتگی گفته اند که در جستجوها برای تعیین سرمربی جدیدشان حسابی پیش رفته اند و قصد مذاکره و همکاری با سرمربی سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا را ندارند.

بلیچر اسپورت درگزارشی اعلام کرده بود که چنین گزینه ای روی میز نیست و گزینه دیگری که در این مدت مطرح بود و حالا این گزینه نیز رد شده است، روبرتو دونادونی ایتالیایی است.

در اکتبر سال 2017 آقای بروس آرنا در پی ناکامی در رساندن تیم ملی آمریکا به جام جهانی از سمتش استعفا داد و از آن زمان تا به حال، مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور به دنبال سرمربی جدیدی هستند. در طول این مدت دیو ساراچان، دستیار سابق آقای آرنا، به مدت یازده ماه هدایت این تیم را در دست داشته. چندی پیش آقای استوارت گفته بود که اولویت اولشان به خدمت گرفتن یک سرمربی است که به زبان انگلیسی مسلط باشد. 

برخی ها نیز معتقدند که این مطرح شدن نامها، یک بازی تبلیغاتی است که توسط فدراسیون فوتبال آمریکا به راه افتاده و همین خشم زیادی را به همراه داشته . رسانه های آمریکایی در گزارشهایشان به این نکته اشاره کرده اند  که تنها نام یک گزینه مطرح است و او گرگ برهالتر، سرمربی کلمبوس کرو در لیگ ام.ال.اس است و شنیده می شود که در هفته های آتی نام او به عنوان سرمربی آتی تیم ملی آمریکا معرفی خواهد شد.

6363