رقابت وینیسیوس با پسر کلایورت برای فتح جایزه گلدن بوی

رقابت وینیسیوس با پسر کلایورت برای فتح جایزه گلدن بوی

سایت رسمی فوتبالی- وینیسیوس جونیور، یکی از پنج نامزد نهایی دریافت جایزه گلدن بوی است.

جایزه گلدن بوی جایزه ای است که از سال 2003 به بعد، همه ساله توسط روزنامه ورزشی توتواسپورت به بهترین فوتبالیست اروپایی زیر21 سال اهدا می شود و وینیسیوس 18 ساله هم حالا نامش را در جمع 5 نامزد نهایی دریافت این جایزه می بیند.

این مهاجم برزیلی برای فتح این جایزه باید با جاستین کلایورت (پسر پاتریک کلایورت،بازیکن رم)، ماتیاس دی لیخت (آژاکس)، پاتریک کوترونه (میلان) و ترنت الکساندر آرنولد (لیورپول) به رقابت بپردازد.

جاستین کلایورت یکی از نامزدهای کسب گلدن بوی 2018

برنده جایزه گلدن بوی ذر اواخر ماه نوامبر و با رای 35 روزنامه نگار اروپایی برگزیده می شود واین جایزه معتبر روز 17 دسامبر در شهر تورین و در دفتر روزنامه توتواسپورت اهدا می گردد.

درصورتی که وینیسیوس موفق به فتح این جایزه بشود، سومین بازیکن برزیلی خواهد بود که این جایزه را مال خود کرده. در سال 2008، اندرسون به عنوان بازیکن منچستریونایتد این جایزه را فتح کرد. درسال 2009 پاتو با پیراهن میلان به این جایزه رسید و آخرین بازیکنی که موفق به فتح جایزه گلدن بوی شده بود، کیلیان امباپه بود که درسال 2017 با پیراهن پاری سن ژرمن این جایزه را به خانه برد.

ایسکو ستاره فعلی رئال هم درسال 2012 و زمانی که درمالاگا بازی می کرد، این جایزه را مال خود کرد و سسک فابرگاس اسپانیایی هم درسال 2006 و زمانی که برای آرسنال به میدان می رفت، جایزه گلدن بوی را فتح کرد.

وین رونی در سال 2004(منچستریونایتد)، لیونل مسی (2005،بارسلونا)، آگوئرو (2007، اتلتیکومادرید)، بالوتلی (2010، منچسترسیتی)، پوگبا (2013،یوونتوس) دیگر بازیکنانی بودند که فاتح این جایزه معتبر شده اند.

الکساندر آرنولد دیگر نامزد فتح جایزه گلدن بوی 2018

6363