ایران یک - ونزوئلا یک / نباختن مهم تر از بردن!

ایران یک - ونزوئلا یک / نباختن مهم تر از بردن!

وبسایت رسمی فوتبالی- تیم ملی فوتبال ایران در پیکاری دوستانه با ونزوئلا به تساوی یک بر یک رسید.

این پیکار که به میزبانی قطر برگزار می شد محک خوبی برای دو تیم بود تا کم کم خودشان را مهیای حضور در پیکارهای قهرمانی قاره های خود کنند.

در این پیکار نه چندان پرهیجان، این شاگردان دودامل بودند که در همان نیمه اول به گل رسیدند و البته عکس العمل شاگردان کی روش هم باعث شد تا گل تساوی توسط علی قلی زاده در آخرین دقایق نیمه اول زده شود.

در نیمه دوم با اینکه هیجان بازی بیشتر شد اما گلی در دروازه های نرویید تا در پایان دو تیم به تساوی رضایت دهند.

استراتژی کی روش برای این بازی همانی بود که انتظارش می رفت؛ اول نباختن و در ادامه شاید به پیروزی رسیدن! 

گفتنی است چند روز پیش ونزوئلا در رقابتی دوستانه مقابل تیم ملی ژاپن با همین نتیجه متوقف شده بود.

و اینکه احسان حاج صفی پیش از شروع بازی با پیراهنی که شماره 100 روی آن نقش بسته بود، جشن ورودش را به باشگاه صدتایی های فوتبال دنیا به اتفاق بازیکنان و مربیان تیم ملی جشن گرفت. هرچند که احسان در این بازی به میدان نرفت و در بازی قبلی تیم ملی مقابل ترینیداد و توباگو موفق به انجام 100 بازی ملی شده بود.

سه شنبه 29 آبان ماه 1397، ساعت 19:00

قطر، ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه

تیم داوری: عبدالرحمن جاسم (قطر) حمود اساهلی(کویت)، فارس الشمری (کویت)

کارت ها:

کارت زرد برای وحید امیری دقیقه 33

کارت زرد برای کریم انصاری فرد دقیقه 83

 

ترکیب ایران: امیر عابدزاده ، محمد حسین کنعانی زادگان، محمدرضا خانزاده، رامین رضائیان ( 73- صادق محرمی) ، میلاد محمدی، امید ابراهیمی ( کاپیتان )، علی قلی زاده (73- اشکان دژآگه)، وحید امیری( 65- مهدی ترابی)، سامان قدوس (73- مسعود شجاعی)، مهدی طارمی (83- کاوه رضایی) و سردار آزمونر(65- کریم انصاری فرد)

سرمربی: کارلوس کی روش

ترکیب ونزوئلا: فارینز درون، هرناندز، آنجل، چنلکلور، آنور، هررا( 61- جفرسون ساوارینو) ، مورنو، رینکون، ماچیس ( 82- لوئیز گونزالس) ، کوردوا و مارتینز 

سرمربی: رافائل دودامل

گل ها:

گل اول برای ونزوئلا دقیقه 35 توسط ماچیس والانته:

شکاف واضح و عجیب بین رامین رضائیان و محمدرضا خانزاده در خط دفاعی تیم ملی و البته عدم پوشش امید ابراهیمی در آن نقطه از زمین باعث شد تا یک پاس عمقی بین رامین و خانزاده، مهاجم حریف را از میانه زمین ایران ناگهان درون محوطه جریمه صاحب توپ کند. مهاجم حریف پس از صاحب توپ شدن، با یک حرکت بدن رامین را فریب داد و با شوتی زمینی که از بین پاهای او عبور کرد، دروازه عابدزاده را باز کرد. امیر عابدزاده هم در این صحنه عکس العمل به موقعی از خود نشان نداد هرچند که توپ پس از عبور از رامین رضائیان فاصله زیادی با او نداشت.

گل اول برای ایران دقیقه 44 توسط علی قلی زاده:

علی قلی زاده بهترین بازیکن ایران در نیمه اول با چند حرکت تکنیکی و پا به توپ در پشت محوطه جریمه حریف باعث شد تا در نهایت با ضربه زمینی و پای چپ به زاویه مخالف ، دروازه ونزوئلا را باز کند. در این صحنه سماجت سردار آزمون هم ستودنی بود و یکی از عوامل به ثمر رسیدن گل تیم ملی بود.


دقایق حساس:

دقیقه 10: سردار از دو قدمی گل نزد!! حرکت زیبا و تکنیکی علی قلی زاده در جناح چپ حریف منجر به ارسال عرضی روی خط شش قدم ونزوئلا شد. در ادامه سردار آزمون با پای چپ ضربه ای در داخل چارچوب زد و می خواست توپ را به زیر طاق دروازه بکوبد اما در میان حیرت سردار، فارینز درون با دست راستش توپ را از زیر تیر دروازه بیرون کشید. در این صحنه مطمئن بودن سردار از زدن گل باعث شد تا او ضربه ای نه چندان قدرتمند را به توپ بزند.

دقیقه 20: شوت زمینی و محکم مهاجم ونزوئلا در آستانه ورود به دروازه توسط امیر عابدزاده درازکش جمع شد. این ضربه در داخل چارچوب بود و فاصله نزدیکی با تیر عمودی دروازه داشت.

دقیقه 37: عکس العمل ایران به گل ونزوئلا تدارک دیدن حمله ای همه جانبه بود. در حساس ترین صحنه این موقعیت، مهدی طارمی پاس عمقی خوبی به علی قلی زاده داد و ضربه سرضرب این بازیکن با پای چپ را گلر آماده ونزوئلا دفع کرد. قلی زاده که درون محوطه جریمه صاحب توپ شده بود می توانست با دقت بیشتری به توپ ضربه بزند.

نیمه دوم: 

دقیقه 50: حرکت خوب طارمی با توپ ربایی فوق العاده این بازیکن ادامه یافت و در نهایت موجب تک به تک شدن او با گلر حریف شد اما مهاجم تیم ملی نتوانست این موقعیت عالی را تبدیل به گل کند.

دقیقه 53: حرکت دیگری از طارمی باز هم برای ایران موقعیت خوبی ایجاد کرد که با تَکلِ بازیکن حریف باعث سرنگونی طارمی درون محوطه جریه شد. داور میدان نیز در ابتدا به نشانه پنالتی در سوت خود دمید اما پس از دقایقی و به وسیله بازبینی ویدئویی این پنالتی را لغو کرد.

دقیقه 60: حرکت زیبای قلی زاده موقعیت خوبی برای تیم مهیا کرد اما مدافع ونزوئلا توانست با ضربه سر این توپ را از محوطه خطر دور کند.

دقیقه 65: حمله سریع ونزوئلایی ها با گلزنی این تیم ادامه یافت اما داور به دلیل آفساید این گل را مردود اعلام کرد.

2526