پیش بازی ایران - ونزوئلا: مصاف با هافبک تورین و مهاجم نیوکاسل

پیش بازی ایران - ونزوئلا: مصاف با هافبک تورین و مهاجم نیوکاسل

سایت فوتبالی – تیم ملی چهارمین دیدار تدارکاتی اش بعد از جام جهانی را مقابل یک حریف تکراری برگزار خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، شاگردان کی‎روش در شرایطی در قطر به مصاف ونزوئلا می‎روند که قرار بود در تهران میزبان این تیم باشند اما حضور چند بازیکن ونزوئلیایی در باشگاههای امریکا و ترس آنها از عواقب سفرشان به ایران باعث شد که این دیدار در آن سوی آبهای خلیج فارس برگزار شود.

حریف تکراری: تیم ملی حدود یکسال قبل هم با ونزوئلا بازی کرده بود. دیداری در نایمخن هلند و پشت درهای بسته که ایران موفق شد با گل جهانبخش حریفش را شکست دهد.

وضعیت ایران: تیم ملی بعد از پایان جام جهانی، ابتدا ازبکستان را در تاشکند شکست داد. بعد نوبت به بولیوی و ترینیداد و توباگو رسید که در ورزشگاه آزادی از تیم کی‎روش شکست بخورند.

وضعیت ونزوئلا: حریف تیم ملی، بعد از بازی سال گذشته اش با ایران، 5 بازی انجام داده که همه آنها دوستانه بوده. ونزوئلا از کلمبیا و باسک شکست خورده. پاناما و امارات را برده و چند روز قبل با ژاپن به تساوی 1-1 رسید.

چهره های سرشناس: معروفترین بازیکن ونزوئلا، توماس رینکون کاپیتان این تیم است که در تورینوی ایتالیا توپ می زند و سابقه بازی در یوونتوس را دارد. رینکون در بازی دوستانه با ژاپن از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را باز کرد تا ونزوئلا مقابل چشم بادامی‎ها بازنده نشود. دیگر بازیکن معروف ونزوئلا،سالومون روندون مهاجم نیوکاسل است. بازیکنی که در رقابتهای این فصل لیگ جزیره 2 گل زده و اگر 3 گل دیگر برای ونزوئلا بزند، با 24 گل تبدیل به بهترین گلزن ملی کشورش خواهد شد.

تیم های همسایه: در آخرین رنکینگ فیفا، ونزوئلا در رده 29 قرار دارد و ایران تیم سی‌ام این رنکینگ است.

1984