مصاحبه عادل با اینفانتینو: وقتی رئیس فیفا تهدید به تعلیق می‎کند

مصاحبه عادل با اینفانتینو: وقتی رئیس فیفا تهدید به تعلیق می‎کند

سایت فوتبالی – مصاحبه عادل فردوسی‎پور با رئیس فیفا را در شرایطی بخوانید که به نظر می‎رسد نحوه سوال پرسیدن مجری برنامه نود طوری است که  انگار او دوست ندارد رئیس فدراسیون فوتبال از ساختمان خیابان شیخ بهایی شمالی برود. البته درباره عادل باید به این نکته اشاره کنیم که اگر چه شایعه شده بود  او و تیمش بخشهایی از مصاحبه پخش نشده با اینفانتینو را منتشر کرده اند اما حالا مشخص شده که آنها نقشی در این ماجرا نداشته اند و یک نماینده مجلس به نام احسان قاضی زاده هاشمی این مصاحبه را در فضای مجازی پخش کرده است. مصاحبه را بخوانید:

فکر می کنم جنجال های اخیر درباره آقای تاج به گوش تو رسیده و اینکه دولت یا بهتر بگویم مجلس قوانینی درباره بازنشستگی وضع کرده که می تواند مانع از ادامه کار تاج شود. وضعیت را چگونه می بینی؟

ما موضع خیلی شفافی داریم که موضع فیفاست. با آقای تاج هم صحبت کردم. او هم با گروهش در فدراسیون نشان دادند که چه کارهایی می شه انجام داد. نتایجی که فوتبال ایران به آن رسیده در قیاس با گذشته بی سابقه است. ایران حالا جزو قدرتهای فوتبال آسیا و دنیاست و این مساله که مجلس می خواهد از طریق یک مصوبه قصد دخالت در اداره فدراسیون فوتبال را دارد از نظر فیفا قابل پذیرش نیست. برای فیفا، فدراسیونهای فوتبال نهادهای غیردولتی و غیرسیاسی هستند و مداخله در امور آنها از طریق پارلمان و مصوبات پذیرفتنی نیست و به نظرم نباید اتفاق بیفتد. البته ما مثل همیشه در کمال احترام این را برای مجلس بیان می کنیم که نباید این قانون را به فدراسیون فوتبال تحمیل کند چرا که پیامدهای جدی برای فوتبال ایران در پی خواهد داشت و این اتفاق نباید رخ دهد و ما هم دوست دارم که چنین اتفاقی رخ دهد

مجلس معتقد است  فدراسیون با اینکه یک نهاد دولتی نیست اما باید مثل هر سازمان دیگری باید از قوانین کشور تبعیت کند. مجلس می گوید طبق قوانین ما تاج بازنشسته است و نمیتواند به عنوان رئیس فدراسیون کارش را ادامه دهد.

البته باید این مساله را تحلیل کرد. اما در نگاه اول این دقیقا چیزی است که به آن می گوییم دخالت دولت یا مجلس در اداره فدراسیون. وقتی قانونی تصویبی می شود و چنین تاثیر مستقیمی می گذارد مثل چیزی که درباره تاج اتفاق افتاده و او را مجبور به رفتن از فدراسیون کرده، از دید فیفا، این قضیه یعنی مداخله و ما آن را تحمل نخواهید کرد و پیامد این مساله، تعلیق خواهد بود.

تعلیق فعالیتهای فوتبالی؟

تمامی فعالیتهای بین المللی فوتبال ایران در همه حوزه ها – زنان، مردان، جوانان و ....تعلیق خواهند شد. اینطور بگویم که هر گونه فعالیت فوتبالی و این اتفاق می تواند سالها فوتبال ایران را عقب بیندازد.

1984