پیش بازی پرسپولیس - پیکان؛ پاییزانِ پرسپولیس!

پیش بازی پرسپولیس - پیکان؛ پاییزانِ پرسپولیس!

وبسایت فوتبالی- در تک دیدار باقی مانده از هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم های پرسپولیس و پیکان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.

پرسپولیسی ها اوضاع جالبی ندارند؛ با اینکه آنها نایب قهرمانی آسیا را در اختیار دارند و چند روز پیش هم کاپ قهرمانی سوپرجام را تحویل گرفتند اما دست برانکو روز به روز برای چیدن ترکیب اولیه تیمش بسته تر می شود. غیبت علیرضا بیرانوند و احمد نورالهی که با تیم ملی در قطر حضور دارند و از طرفی نبود بشار رسن که او هم مانند ملی پوشان پرسپولیس در اردوی تیم ملی کشورش، عراق حضور دارد و بالاخره نبود حمیدرضا طاهر خانی که تیم امید و شاگردان کرانچار را برای دیدار تدارکاتی مقابل عمان همراهی می کند؛ سخت ترین شرایط ممکن را برای برانکو رقم زده است. ضمن اینکه به این غیبت ها می توان مصدومیت محمد انصاری را هم اضافه کرد! بازیکنی که به دلیل پارگی رباط صلیبی در پیکار برگشت فینال مقابل کاشیما ادامه فصل را از دست داده است. از همین رو ترکیب اولیه برانکو ناشناحته تر از آن است که بتوان نقدی فنی بر آن نوشت! با این حال قهرمان دو فصل اخیر لیگ برتر برای اینکه از مدعیانِ بالانشین عقب نیفتد برای کسب سه امتیاز پای به این دیدار می گذارد.

اما در طرف مقابل تیم پیکان که پس از لغو دیدارش مقابل پرسپولیس در هفته نهم، یک ماه از شرایط مسابقه به دور بود، پس از آن در سه دیداری که در لیگ برتر به میدان رفت دو شکست و یک تساوی را به دست آورد. حالا با توجه به شرایط نامساعد حریف، این بهترین فرصت برای شاگردان مجید جلالی است که برابر تیم نصفه و نیمه پرسپولیس قرار بگیرند و با کسب پیروزی نوار نبردن های خود را پاره کنند. البته مهدی شیری مدافع راست آماده این تیم به دلیل گرفتن کارت قرمز در پیکار قبلی تیمش، جدال با تیم آینده خود را از دست داد. شیری قرار است از نیم فصل دوم برای برانکو و پرسپولیس به میدان برود. و نکته پایانی اینکه پیکان فصل گذشته توانست با تک گل مرتضی آقاخان، پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست دهد.

چهره ویژه: علی علیپور آقای گل فصل پیش لیگ برتر این روزها با گلزنی کمی فاصله گرفته است. بدون شک اگر علیپور بتواند به جاده گلزنیش برگردد نیمی از مشکلات تیم را حل خواهد کرد. پرسپولیس در بدترین شرایط، اصول دفاعی خود را فراموش نمی کند اما اگر بازیکنی در این میان پیدا شود که بتواند بار گلزنی تیم را بر دوش بکشد، برانکو و هواداران پرسپولیس می توانند امیدوار باشند این چند بازی باقی مانده تا نیم فصل دوم را نیز به سلامت طی کنند و چه کسی است که نداند بهترین مهره برای گلزنی سرخ ها کسی نیست جز علی علیپور!

لیگ برتر فوتبال ایران

پیکار باقی مانده از هفته نهم

دوشنبه، 28 آبان ماه 1397

ورزشگاه آزادی، ساعت 16:15

رتبه در جدول: پرسپولیس از 9 بازی خود با کسب 17 امتیاز در رده چهارم و پیکان از 11 بازی با 16 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارند.

بازی قبلی در لیگ: پرسپولیس آخرین با در هفته دهم به مصاف سایپا رفت و یک بر یک مساوی کرد، پیکان هم هفته پیش با نتیجه سنگین 3 بر صفر مغلوب پارس جنوبی جم شد.

محرومان: پرسپولیس محرومی برای این پیکار ندارد اما مصدومان زیادی دارد. پیکان هم مهدی شیری را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

تیم داوری: مهدی مرجان، محمدرضا ابوالفضلی و سعید علی نژادیان، یاسر همرنگ

2526