جلالی: امیدوارم بازی با پرسپولیس برای ما التیام باشد/ از محرومیت شیری هم ناراحتم هم خوشحال

جلالی: امیدوارم بازی با پرسپولیس برای ما التیام باشد/ از محرومیت شیری هم ناراحتم هم خوشحال

وبسایت رسمی فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال پیکان با بیان اینکه از محرومیت مهدی شیری هم خوشحال است و هم ناراحت، گفت: امیدوارم بازی با پرسپولیس برای ما التیام باشد.

به گزارش فوتبالی، مجید جلالی در نشست خبری پیش از بازی فردا دوشنبه پرسپولیس و پیکان تهران، با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس سازمان لیگ فوتبال گفت: یک ماه است که بازی نکرده ایم. چند هفته هم نتیجه مطلوب نگرفتیم. آنچه که ما را التیام می دهد، بازی خوب برابر تیم بزرگ و خوب با نتیجه خوب است. تلاش می کنیم به هدفمان برسیم. 

سرمربی تیم فوتبال پیکان درباره شرایط پرسپولیس گفت: شاید یک مقدار شرایط برای پرسپولیس راحت تر و برای ما سخت تر باشد. پرسپولیس تیمی است که بازیکنانش نزدیک به سه سال در کنار هم هستند و پشتوانه قوی و ثبات دارد. در ترکیب ۱۱ نفره خود هفت یا هشت نفر هستند که در فینال آسیا بازی کرده اند. آنها فقط شاید پنج شش روز تمرین نکرده باشند. شاید فضایی است که برای آنها فضای توجیه یا راحت تر و آرام تری باشد. همه می دانیم که خدمات پرسپولیس و برانکو به فوتبال معلوم است. حتی تا روز گذشته که با بازیکنان صحبت کردم گفتم مسئولیتی داریم و برای اینکه به مسئولیت عمل کنیم باید با تمام وجود بازی خوب و شرافتمندانه انجام بدهیم. 

وی درباره برخورد دستیار کی روش با یک خبرنگار بعد از بازی با ترینیداد گفت: در این زمینه حرف های زیادی برای گفتن دارم. آنچه مرا در این اتفاق تحریک کرد، غرور ملی بود که متاسف شدم. شرایط قبلا طوری بود که اگر یک نفر حرف می زد، شما (رسانه ها) به منتقدان امان نمی دادید. همه ما یکی هستیم. همه ما فوتبال را دوست داریم و گرد فوتبال جمع شده ایم ولی در نهایت اگر فوتبال ملی هم رشد کند ما هم خوشحال می شویم. رسانه ها یک گروهی درست کنند و عملکرد ۹ ساله خودشان را آسیب شناسی کنند. آنچه که الان ایجاد شده است، حاصل کاری است که خودتان انجام داده اید. ببخشید اینطور می گویم ولی این واقعیت محض است. 

جلالی خاطرنشان کرد: شما نیروهای خودتان را دلسرد کردید. نیروهایی که برای خودتان بودند. نمی خواهم همه چیز را گردن رسانه ها اندازم ولی اگر حتی دستگاه فوتبال ضعیف شد، شما به صورت کاذب مراحلی را طی کردید که به یکی بال و پر دادید. خدمات خارجی هایی که در ایران کار می کنند هم حتما دیده می شود ولی باید رفتارهایشان هم دیده شود. خیلی از کشورها هستند که مربی خارجی دارند و از کنار آنها بهره می برند و فوتبالشان رشد می کند ولی به هر حال سعی می کنند همه چیز کنترل شده باشد. 

وی افزود: روز قبل از یک بازی مهم است. نمی خواهم تمرکزم روی مسئله دیگری باشد. ممکن است شما با استفاده از کلماتی که من به کار می برم، موجی درست کنید. مدت هاست که در این جریان ها نیستم. فقط در جواب سئوالات شما این حرفها را زدم چون می دانم شما دلگیر و آزرده هستید. 

سرمربی تیم پیکان درباره اظهارات کی روش مبنی بر دلایل نیامدنش به ورزشگاه و اینکه وی اعلام کرده بود امنیت ندارد،یادآور شد: من چه می توانم بگویم. اگر روزی یک فضای مناسب تری باشد، در این زمینه صحبت های زیادی دارم. اواخر آذرماه گفتگویی تحت عنوان قدرت نرم و فوتبال دارم. از همه درخواست دارم این صحبت ها را بشنوید. 

جلالی درباره نقش فدراسیون در کنترل نکردن کی روش گفت: من در این مورد حرف دارم ولی الان موقعیت مناسبی نیست. 

وی در خصوص شائبه اخراج مهدی شیری (بازیکن فعلی پیکان که قرار است نیم فصل دوم در پرسپولیس بازی کند) قبل از بازی با پرسپولیس و هجمه ای که به این بازیکن وارد شده است، یادآور شد: شیری آنقدر بچه خالص و با شخصیتی است و روحیه فداکارانه ای دارد که این حرفها به او نمی چسبد. شاید از اینکه او را ندارم ناراحتم ولی از یک جهت هم خوشحال هستم. اگر شیری بازی می کرد و روز خوبش بود و گل می زد، فکر می کرد چه کار کند و اگر روز بدش بود دیگران چه فکری می کردند. روزی که داشتیم در جم بازی می کردیم (روز اخراج شیری) تصورمان این بود که دیدار بعدی ما با فولاد خوزستان است نه پرسپولیس.

9697