پروسینچکی: فوتبالیست که بودم سیگار می‌کشیدم

پروسینچکی: فوتبالیست که بودم سیگار می‌کشیدم

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه تیم ملی بوسنی هرزگوین به زودی در چهارچوب لیگ ملتهای یوفا در اسپانیا به مصاف تیم ملی این کشور می‌رود، روبرت پروسینچکی سرمربی کروات این تیم که سابقه‌ی بازی در تیمهای باشگاهی بزرگ اسپانیا را دارد با روزنامه‌ی مارکا به گفتگو نشست تا یک مصاحبه‌ی جذاب و خواندنی رقم بخورد.  

خبرنگار مارکا ابتدا از پروسینچکی می‌پرسد شما از زمان به دست گرفتن سکان هدایت بوسنی هیچ شکستی تجربه نکرده‌اید، به نظرتان این روند بی‌شکست در مقابل اسپانیا هم ادامه خواهد داشت؟ پروسینچکی در پاسخ می‌گوید:"اسپانیا هم مثل ما دوران تغییر نسل و تغییر بازیکنانش را پشت سر می‌گذارد. بهترینها رفته‌اند و نسل جدیدی جایگزین‌شان شده. این برای ما بازی مهمی است تا ببینیم کجا ایستاده‌ایم و چه وضعیتی داریم. اسپانیا شانس بیشتری برای پیروزی دارد چون اسپانیا همیشه اسپانیا است".

خبرنگار مارکا سپس می‌گوید: "بله نسل جدید ولی شما ادین ژکو و پیانیچ را هم در ترکیب خودتان دارید. هدف بوسنی چیست؟". پروسینچکی اما در پاسخ می‌گوید:" سوال سختی است. ما در گذشته بازیکنانی مثل ایبیشویچ و میسیموویچ داشتیم که از جمله بهترین فوتبالیست‌های تاریخ بوسنی هستند. آنها در حد بازی در جام جهانی بودند. از آن نسل طلایی در حال حاضر کسانی مثل ژکو و پیانیچ باقی مانده‌اند. ولی استعدادهای جدید در راهند و این روندی است که همیشه در بوسنی رخ داده. هدف ما در حال حاضر جام ملتهای اروپا است".

خبرنگار مارکا در بخشی از مصاحبه از پروسینچکی می‌پرسد:" نظر شما درباره‌ی داستان‌هایی که می‌‌گوید خیلی سیگار می‌کشید چیست؟". پروسینچکی در پاسخ می‌گوید:" بله من سیگار می‌کشم و با گفتنش هیچ مشکلی ندارم. ولی حرفهایی که در این مورد ساخته‌اند دیگر به افسانه شبیه شده است. حرف و حدیث درباره‌ی سیگار کشیدن من مهمتر از خود سیگار کشیدنم شده است. نه، نمی‌توانم بگویم که سیگار نمی‌کشم".


خبرنگار مارکا در ادامه می‌پرسد یعنی وقتی فوتبالیست بودید هم سیگار می‌کشیدید"؟ و پروسینچکی در پاسخ می‌گوید:" بله می‌کشیدم. البته کمتر ولی می‌کشیدم. می‌دانم برای سلامت کار خوبی نیست ولی اگر سیگار کشیدن آن روزها که فوتبال بازی می‌کردم روی فوتبالم تاثیر می‌گذاشت حتماً ترکش می‌کردم. ولی من هیچ مشکلی نداشتم. این روزها تعداد فوتبالیست‌های سیگاری خیلی کم شده ولی در دوران من خیلی‌ها سیگار می‌کشیدند".

خبرنگار مارکا می‌پرسد اگر ببینید یکی از بازیکنان‌تان سیگار می‌کشد چه می‌کنید؟ پروسینچکی در پاسخ می‌گوید:" چه کار می‌توانم بکنم. هیچ کار. وقتی خودم سیگار می‌کشم...".

خبرنگار مارکا در پایان مصاحبه از پروسینچکی می‌پرسد که بهترین مربی‌ای که در دوران فوتبالی خود با او کار کرده است چه کسی بوده و پروسینچکی می‌گوید:" یوهان کرویف بزرگترین و بهترین مربی‌ای بود که در دوران فوتبالی‌ام داشتم. کرویف انگار از دنیای دیگری آمده بود. هوش کرویف به نبوغ پهلو می‌زد".