اولین قرارداد مسی با بارسلونا کجا و دست چه کسی است؟

اولین قرارداد مسی با بارسلونا کجا و دست چه کسی است؟

سایت رسمی فوتبالی- لیونل مسی اولین قرارداد رسمی اش با بارسلونا را در روز 14 دسامبر سال 2000 و دریک کافه به امضا رساند. اما حالا سوالی که مطرح است این است که این قرارداد الان کجاست و دست چه کسی است؟

قراردادی که روی کاغذ کوچکی نوشته شده بود که از این جنس کاغذ برای تمیزکردن دستها و اطراف دهان استفاده می شد. اما روی همان کاغذ یکی از مهمترین قراردادهای تاریخ دنیای فوتبال ثبت گردید.

در سپتامبر سال 2000 وزمانی که مسی هنوز 13 ساله نشده بود، همراه با خانواده اش به بارسلونا رفت تا در تستهای فوتبالی بارسلونا شرکت کند. این نتیجه تلاشهای فابیان سولدینی و مارتین مونترو، مدیربرنامه های مسی بود و در اولین قراردادی که او با بارسلونا به امضا رساند، اوراسیو گاگیولی آرژانتینی نقش پررنگی داشت.

مسی که در آن زمان 140 سانتی متر قد داشت و برای رشد مناسب تحت درمانی هورمونی بود، نمایش خیره کننده ای با توپ داشت. به خانواده مسی وعده امضای قرارداد داده شد و آنها با این وعده، به روساریوی آرژانتین بازگشتند. خوان گاسپارت، رئیس وقت باشگاه بارسلونا قصدداشت تا برای خرید یک نوجوان 13 ساله آرژانتینی ریسک بزرگی کند.


گاگیولی، بارسا را تهدید کرد که اگر این قرارداد به زودی امضا نشود، مسی را برای تستهای فوتبالی به باشگاه های دیگر از جمله رئال مادرید خواهد فرستاد. روزها پشت هم سپری می شد و خبری از بارسلونا نبود. در نهایت روز 14 دسامبر گاگیولی برای تنیس بازی کردن با چارلی رکساچ، بازیکن سابق ویکی از مدیران وقت باشگاه بارسلونا به باشگاه مونتجویت بارسلونا رفت. بعد از آن بازی، این دو برای غذا خوردن به کافه باشگاه رفتند و جوزپ ماریا مینگیا، مدیربرنامه های چند نفر از بازیکنان بارسلونا به آنها ملحق شد. 

گاگیولی و مینگیا از رکساچ خواستند تا درمورد مسی که چند ماه پیش در باشگاه تست فوتبالی داده بود و وعده های زیادی هم به او داده شده بود، تصمیم گیری کنند. 

درهمان زمان بود که رکساچ یک کاغذ از روی میز برداشت و نوشت:«در بارسلونا، در روز 14 دسامبر سال 2000 وبا حضور آقای مینگیا و اوراسیو، کارلوس رکساچ، مدیر داخلی باشگاه بارسلونا،  متعهد می شود که با مسئولیت او و به رغم مخالفتهایی برای جذب لیونل مسی، این اتفاق در زمان انجام توافقات برسر مسائل نهایی ، انجام پذیرد.» این کاغذ به امضای رکساچ، مینگیا و گاگیولی رسید و یک هفته بعد گاگیولی و رکساچ، این ورق یادداشت را برروی کاغذی تر وتمیز نوشتند تا این توافق رسمی شود و مقدمات انتقال مسی به بارسلونا انجام شد.

حالا این ورق در اختیار گاگیولی است؛ او این روزها در آندورا زندگی می کند و این کاغذ را در قابی چوبی نگهداری می کند. او همچنان به شغل ایجنتی بازیکنان مشغول است و بازیکنانی مثل مارکو آسنسیو با او قرارداد دارند. در طول این سالها، آقای گاگیولی پیشنهاداتی میلیونی برای فروش این برگه دریافت کرده، اما تمایل دارد تا آن را برای همیشه پیش خودش نگه دارد وقصد فروشش را ندارد. او در این رابطه گفته:« حاضرم این برگه را به موزه بارسلونا قرض بدهم. فکر می کنم این برگه باید آنجا، در جایگاه ویژه ای درکنار توپ های طلای مسی باشد. چون با همین کاغذ بود که تاریخ معاصر باشگاه تغییر کرد.»


چند سال پیش مسئولان موزه بارسلونا با آقای گاگیولی تماس گرفتند ولی وقتی که سران باشگاه به او اعلام کردند که این مدرک خصوصی است و ترجیح می دهند تا دست کم تا زمان خداحافظی مسی از دنیای فوتبال یا ترک بارسلونا، آن را در معرض دید همگان نگذارند، روند مذاکرات متوقف شد واین کاغذ ارزشمند در گاوصندوقی در آندورا نگهداری می شود.

6363