نگرانی بزرگ و جدید برانکو در پرسپولیس

نگرانی بزرگ و جدید برانکو در پرسپولیس

وب سایت رسمی فوتبالی- پرسپولیس موفق نشد قهرمان آسیا شود و حال سرخپوشان باید بازی‌های عقب مانده خود را برگزار کنند.

به گزارش وبسایت فوتبالی، سخت‌تر از پذیرش ناکامی تلخ در مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن، ورود مجدد به صحنه مسابقات داخلی ایران برای سرخ‌های تهرانی است. صحنه‌ای که آنها باید برای جبران عقب‌ماندگی‌های زمانی خود به طور متوسط هر چهار روز یک‌بار به میدان بیایند و نتیجه بگیرند و کیفیت و نتایج دیدارهای اخیرشان به صراحت گوشزد کرده که چنین توانی را ندارند. پرسپولیس که ۲ تا ۳ بازی کمتر از سایر تیم‌های لیگ انجام داده، در جام حذفی هم باید ابتدا روبه‌روی سپیدرود بایستد و در صورت عبور از این سد با پدیده هم مواجه شود تا به همان نقطه‌ای برسد که سپاهان هم رسیده و سایپا و صنعت نفت هم در تدارک رسیدن به آن هستند.

بازیکنان کم و کمتر

اندوخته اندک انسانی قرمزها بعد از مصدومیت تازه و سختی که گریبانگیر محمد انصاری شده، باز هم کم و کمتر شده و وضعیت آنها را به لحاظ نفر و نیرو که پیش‌تر هم تیره بود نا‌امیدانه‌تر ساخته است و دلخوشی آنها برای حل این مشکل به نفراتی است که از تابستان برای چنین روزهایی خریداری کردند تا پس از اتمام محرومیت اعمال شده توسط فیفا به خدمت گیرند. آنها مهدی ترابی، مهدی شریفی، مهدی شیری و البته سروش رفیعی هستند. در این‌که در این برهوت بی‌بازیکنی این نفرات به کار سرخ‌ها می‌آیند، تردیدی وجود ندارد اما زمان قابل توجهی باید سپری شود تا آنها به لحاظ فنی و تاکتیکی با پرسپولیس هماهنگ و در بازی گروهی این تیم حل شوند و نفرات قبلی که باید در راه ایجاد این هماهنگی بکوشند، آنقدر خسته و ویران‌اند که ارائه کمکی شایان توجه به اعضای تازه تیم برایشان بسیار سخت خواهد بود.

ضایعه روحی ناکامی

بدتر از هر چیزی نه درهم‌کوبندگی فیزیکی بلکه شکنندگی روحی قرمزها است که محصول از دست دادن جام قهرمانی آسیا در واپسین مرحله از مسابقات است. اگر باخت در مراحل قبل از فینال یک فایده داشته باشد، پرهیز از ضربه خوردن‌های روحی مهلک در پی ناکامی‌های بزرگ‌تر و پرتأثیرتر در فینال‌ها است و اگر شکوه حضور در فینال و همه بساط و روالی که روز شنبه به چشم دیدیم، یک عامل شهرت و اعتبار برای پرسپولیس و موجب ارتقای درجات ما از منظر فیفا و ای‌اف‌سی باشد، ناکامی در گام آخر هم به شکل و روالی که گفتیم تا مدت‌ها بعد قرمزها را آزار خواهد داد و روح و روان‌شان را معذب خواهد کرد. با این اوصاف کار مهم و وظیفه اصلی برانکو ایوانکوویچ در حال حاضر جدا کردن شاگردانش از بختک روحی این ناکامی است و این بسیار مهم‌تر از چیدن تاکتیک‌ها و تنظیم مجدد روش کار تیم برای دیدارهای بعدی است.

فرار رقبا در صدر جدول

در هفته‌هایی که پرسپولیس مشغول افسانه‌سرایی‌های آسیایی خود بود، پدیده و سپاهان دست به فراری بزرگ در صدر جدول لیگ برتر زده‌اند و حتی تراکتورسازی هم که فصل را بسیار بد شروع کرد، به گونه‌ای احیا شده و به جمع مدعیان پیوسته است. سرخ‌ها در شرایطی به لیگ رجعت می‌کنند که ۹ امتیاز کمتر از تیم یحیی گل‌محمدی و ۸ پوئن کمتر از تیم تحت هدایت امیر قلعه‌نویی دارند و دو دیدار اول آنها در لیگ پس از بازگشت که مقابل سپاهان در اصفهان و تراکتوری‌ها در تهران است، به تنهایی گوشزد می‌کنند که کار آنان در شروع مجددشان در لیگ تا چه حد سخت و نفسگیر است.

خسته از معجزه‌گری

پیروزی مجدد سرخ‌ها و نزدیک‌تر شدن‌شان به صدر جدول غیر‌ممکن نیست اما به فکری آهنین و جسم‌هایی بازسازی شده برای رسیدن به این مهم نیاز است و این پروسه آنقدر زمانبر است که نتوانیم از سرمربی کروات پرسپولیس درخواست یک معجزه دیگر را پس از کارهای اعجاز‌وارش در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم. حتی برانکو هم به رغم تمامی حرف‌های امیدسازش و روحیه‌ای که شاداب است و از ایرادگیری ابا دارد، از این همه معجزه‌گری خسته شده است.

7655