سالگرد اولین بازی مسی برای بارسلونا

سالگرد اولین بازی مسی برای بارسلونا

سایت رسمی فوتبالی – 16 نوامبر 2003، 15 سال پیش در چنین روزی بود که ورزشگاه استادیو دو دراگائو پورتو افتتاح شد. در افتتاح این ورزشگاه، بارسلونا به مصاف پورتو رفت و لیونل مسی هم اولین بازی خود را انجام داد.

فرانک ریکارد مربی تیم کاتالان بود و با توجه به مصدومیت تعداد زیادی از بازیکنان بارسلونا، او تصمیم گرفت از چند بازیکن زیر 19 سال خود استفاده کند، از جمله مسی.

مسی می‌گوید: «این روز تاریخ خیلی مهمی در زمینه دوران ورزشی من است. من توانستم به رویای کودکی‌ام برسم. حقیقت این است که آن روز خیلی خوشحال بودم. خوشحال و خیلی هم مضطرب. زمانی که به زمین رفتم، از حضور در میدان لذت بردم. یادم هست که یک فرصت خیلی عالی مقابل دروازه‌بان حریف داشتم، اما نتوانستم آن را گل کنم. ریکارد پس از بازی پیش من آمد و گفت که آن فرصت را از دست داده‌ام.»

خائومه مارست، خبرنگار بارسا تی‌وی می‌گوید که مسی فردای آن روز به این شبکه تلویزیونی رفت: «روز بعد، او به بارسا‌ تی‌وی آمد تا فیلم اولین بازی‌اش را ببیند. او خیلی از خود انتقاد می‌کرد و عصبانی بود که گل نزده است. او البته خوشحال بود که اولین بازی‌اش را انجام داده و از دیدن تصویر خودش در نمایشگر ذوق می‌کرد. او از ما خواست که یک کپی از فیلم را به او بدهیم.»

8444