اسکالونی: امیدوارم و معتقدم که مسی به تیم ملی برخواهد گشت

اسکالونی: امیدوارم و معتقدم که مسی به تیم ملی برخواهد گشت

سایت رسمی فوتبالی- دو سال پیش و پس از ناکامی تیم ملی آرژانتین در فینال کوپا آمه ریکا و در بازی با شیلی، لیونل مسی اشک ریزان اعلام کرد که با فوتبال ملی خداحافظی کرده وگفت:« تیم ملی برای من تمام شده است. چهار فینال برگزار کردم ولی در آنها نتوانستم به آنچه که می خواستم برسم. همین و بس.» اما کمی بعد در تصمیمش تجدید نظر کرد و به تیم ملی آرژآنتین بازگشت.

اما این بار و بعد از ناکامی آلبی سلسته در جام جهانی روسیه، او بدون آنکه اشکی بریزد مجددا فوتبال ملی را کنار گذاشت.

او بعد از جام جهانی، بازیهای دوستانه تیم ملی کشورش در خاک آمریکا و عربستان سعودی را از دست داد و در بازیهای پیش روی آرژانتین مقابل مکزیک در کوردوبا و مندوزا نیز حضور نخواهد داشت و هنوز مشخص نیست که چه زمانی قصد دارد تا به تیم ملی کشورش بازگردد.

 در ماه سپتامبر بود که آرژآنتین بدون مسی در بازیهای دوستانه اش مقابل گواتمالا و کلمبیا قرار گرفت و درماه اکتبر هم با عراق و برزیل مصاف داشتند. و در لیست سرمربی موقت آرژانتین برای تمامی این بازیها نام مسی دیده نمی شد واین خواسته خود لئو از اسکالونی بود. قطعا حضور در بازیهای دوستانه جذابیت چندانی برای مسی ندارد و برای مسئولان اتحادیه فوتبال آرژآنتین هم بودن یا نبودن او آنقدرها مهم نیست. 

دلیل اصلی غیبت مسی این است که از زمان ناکامی تیم ملی کشورش مقابل فرانسه در رقابتهای جام جهانی، هنوز هیچ چیزی در تیم ملی آرژانتین عوض نشده. این درحالی است که او توقع داشت که تغییر وتحولاتی اساسی وعمیق در این تیم ایجاد شود.

حالا این بحث مطرح است که آیا مسی برای حضور در کوپا آمه ریکا 2019 به اردوی آرژانتین بازخواهد گشت یا خیر.. در این میان لیونل اسکالونی سرمربی موقت آلبی سلسته پاسخگوی این سوال شده است

آقای اسکالونی در کنفرانس خبری اش پیش از مصاف با مکزیک با سوالی در مورد اوضاع لیونل مسی روبرو شد. او در پاسخ به این سوال گفت:« من با لیونل مسی صحبتی نکرده ام ونمی دانم که آیا برای کوپا آمه ریکا به تیم ملی بازخواهد گشت یا نه. هر زمان که با او حرف می زنم در مورد مسائل مشخصی، مثل تیم باشگاهی اش و بحثهای مرتبط فوتبالی حرف می زنیم. من درمورد آنچه در ماه های آتی رخ خواهد داد صحبتی نمی کنم. همیشه در مورد احتمالات در همان بازه زمانی با هم به صحبت می پردازیم. من امیدوارم، آرزو دارم و بر این باور هستم که مسی به تیم ملی بازخواهد گشت. ولی این بحثی نیست که درموردش صحبتی کرده باشیم یا به آن فکر کرده باشیم. هنوز زمان زیادی باقی است و حقیقتا درموردش صحبت نکرده ایم.»

مهمترین رویداد فوتبال ملی در سال 2019 رقابتهای کوپا آمه ریکاست که در بین روزهای 14 ژوئن تا 7 جولای در برزیل برگزار خواهد شد. ولی قبل از آن، در بین روزهای 18 تا 26 ماه مارس بازیهای دوستانه متعددی در سراسر دنیا انجام خواهد شد. هنوز حضور مسی در این بازیهای دوستانه و حتی رقابتهای کوپا آمه ریکا قطعی نیست ولی اسکالونی همچنان امیدوار به آینده نگاه می کند.

6363